Netflix udostępnia filmy edukacyjne. 34 tytuły za darmo na YouTube

Netflix udostępnił na swoim kanale na YouTube 34 wyprodukowane przez siebie filmy dokumentalne. Tytuły można oglądać za darmo, na liście są pozycje z serii „Our Planet”, „13” czy „Explained”. W ten sposób Netflix chce ułatwić uczniom i nauczycielom dostęp do dodatkowych materiałów edukacyjnych w dobie izolacji spowodowanej koronawirusem.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix udostępnia filmy edukacyjne. 34 tytuły za darmo na YouTube

Netflix prowadzi swój kanał na platformie YouTube od 2012 r. Do tej pory zebrał on ponad 13,9 mln subskrybentów i zanotował z górą 2,7 mld wyświetleń.

Filmy edukacyjne za darmo

Teraz Netflix zamieścił na tym kanale 34 wyprodukowane przez siebie filmy dokumentalne, które wcześniej były dostępne wyłącznie w jego serwisie w ramach płatnych subskrypcji.

Na liście znalazły się pozycje dotyczące różnych dziedzin życia, takich jak natura, gospodarka, historia czy sztuka. Do wyboru są tytuły z serii „Our Planet”, „13”, „Abstract” oraz „Explained”.

Tylko po angielsku

Filmy dokumentalne zamieszczone przez Netfliksa na YouTube są obecnie dostępne wyłącznie w angielskiej wersji językowej. Serwis zapowiada, że w niedalekiej przyszłości pojawi się opcja wyświetlania napisów w kilkunastu innych językach, nie wiadomo jednak czy wśród nich będzie także polski.

W komunikacie na stronie internetowej Netflix wyjaśnia, że udostępnił za darmo filmy dokumentalne w celach edukacyjnych, aby wesprzeć uczniów i nauczycieli w czasach gdy w wielu krajach szkoły zostały zamknięte z powodu pandemii koronawirusa, a nauka odbywa się wyłącznie w formie zdalnej. Dokumenty mają w założeniach stanowić dodatkowe źródło wiedzy i rzetelnych informacji wspierających proces edukacji na różnych poziomach zaawansowania, jednak z treści mogą też korzystać wszyscy internauci zainteresowani konkretnymi dziedzinami nauki.

W IV kwartale 2019 r. globalna liczba subskrybentów Netfliksa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją.

W Polsce w marcu br. w Polsce przeglądarkową wersję Netfliksa odwiedziło 5,38 mln internautów, czyli 18,8 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali w serwisie 82,5 mln odsłon, średnio po 15,3 na jednego - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"