Netia: mamy 11,7 proc. stacjonarnego rynku internetowego i 13,3 proc. głosowego

Spółka telekomunikacyjna Netia ocenia, że na koniec I połowy roku jej łączy udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych wzrósł do 11,7 proc. wobec 10,7 proc. przed rokiem, wynika z raportu spółki. Netia szacuje też, że jej udział w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł w ciągu ostatnich 12 miesięcy do poziomu 13,3 proc. z 12,1 proc..

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

Netia miała 719,6 tys. klientów usługi dostępu do internetu na 30 czerwca. Oznacza to, że w II kw. pozyskała 15,5 tys. klientów netto; jeśli nie liczyć akwizycji lokalnych operatorów, ta liczba spadnie do 9,9 tys. wobec 13,2 tys. przed rokiem oraz 19,7 tys. w poprzednim kwartale.

"Spadek liczby przyłączeń netto rok-do-roku odzwierciedla zauważalnie niższe tempo wzrostu rynku oraz zaostrzoną konkurencję cenową, która ograniczała poziom sprzedaży zwłaszcza w odniesieniu do niskomarżowych usług BSA" - głosi raport.

Spółka poinformowała, że w II kw. 2011 r. odnotowała łączny spadek liczby klientów usług głosowych netto o 9.950, co było głównie związane z odchodzeniem klientów od tradycyjnych usług głosowych i usług WLR.

Na koniec czerwca br. spółka miała 719,6 tys. abonentów szerokopasmowego internetu oraz 1,202 mln abonentów usług głosowych.

W raporcie za I połowę roku, Netia obniżyła prognozowaną liczbę klientów usługi szerokopasmowego dostępu do internetu na koniec 2011 r. do 750 tys. z 780-800 tys. Prognoza ta nie obejmuje jednak klientów pozyskanych poprzez akwizycje. Spółka wycofała też prognozę liczby klientów usług głosowych na koniec roku - poprzednio zakładała, że będzie ich 1,218 mln.

"Spowolnienie nastąpiło szybciej niż się tego spodziewaliśmy, ale podjęliśmy trudną decyzję o zaprzestaniu dalszej walki cenowej w tym segmencie usług, koncentrując się raczej na wzroście liczby klientów usług multi-play oraz na wzroście w ramach własnej sieci, co generuje wyższe marże" - powiedział prezes Mirosław Godlewski cytowany w komunikacie spółki.

Netia nadal prognozuje, że w 2011 r. zwiększy przychody do ponad 1610 mln zł wobec 1569 mln zł w zeszłym roku. Marża EBITDA ma wynieść 25% wobec 23% w 2010 r. Spółka zakłada też osiągnięcie zysku netto w całym roku.

W I poł. 2011 roku spółka miała 10,13 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 29,91 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 797,47 mln zł wobec 780,68 mln zł.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online