Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich magazynów były o 10,9 proc. niższe niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji ten spadek wyniósł 15,6 proc, natomiast same wydatki na autopromocję zwiększyły się aż o 79 proc.
>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej >>> Jedynka, Trójka i TOK FM podwoiły wpływy reklamowe
W czołówce zestawienia tytułów nastąpiły spore zmiany w skali roku. Liderująca w kwietniu ub.r. „Viva!” (Edipresse Polska) w kwietniu br. cennikowo zarobiła z reklam 2,9 proc. mniej, przez co została wyprzedzona przez „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) i „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), które zanotowały wzrosty tych przychodów wynoszące odpowiednio 86 i 55,4 proc. Cennikowe wpływy reklamowe mocno w skali roku zwiększyły też „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 74,5 proc., „Pani Domu” (Edipresse Polska) - o 52,4 proc., „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 45,2 proc. i „Wprost” (AWR Wprost) - o 41,1 proc.

Mniejsze wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły „Murator” (Murator SA) - o 22,6 proc, oraz „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 10,2 proc. Natomiast o 10 proc. mniej niż w kwietniu ub.r. zarobiła z reklam „Claudia” (G+J Polska).











