„Newsweek” wyżej od „Uważam Rze”, „GP” przed „Wprost”

Spore zmiany w zestawieniu sprzedaży tygodników opinii - „Newsweek” zepchnął „Uważam Rze” z pozycji wicelidera rankingu, a „Gazeta Polska” wyprzedziła „Wprost”. Na pierwszym miejscu pozostał „Gość Niedzielny”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w listopadzie ub.r. wyniosła 140 525 egz. i była o 3,37 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z czwartego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 28,89 proc. do 129 250 egz. Tygodnik jest od marca ub.r. kierowany przez Tomasza Lisa i od tego czasie jego sprzedaż cały czas rośnie, a w listopadzie br. odnotował on największy wzrost w całym segmencie.

Z drugiej na trzecią lokatę spadł tygodnik „Uważam Rze” (Presspublica), notujący spadek średniej sprzedaży ogółem o 4,54 proc. Jego wynik w listopadzie ub.r. uplasował się na poziomie 125 406 egz. Pismo to od czerwca ub.r ukazuje się w cenie 3,90 zł, czyli wyższej o 1 zł. Pod koniec listopada ub.r. odwołano redaktora naczelnego „Uważam Rze” Pawła Lisickiego, a wraz z nim odeszła prawie cała redakcji (więcej na ten temat), ale wszystkie listopadowe numery tytułu były przygotowane jeszcze przez stary zespół.

Czwarte miejsce w przedostatnim miesiącu ub.r. należało do tygodnika „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 7,28 proc. do poziomu 120 573 egz. Rok wcześniej tytuł ten zajmował pozycję trzecią.

Za „Polityką” znalazła się „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Tygodnik ten zanotował wzrost średniej sprzedaży ogółem o 9,23 proc. i jego wynik w listopadzie ub.r. uplasował się na poziomie 68 359 egz.

Z pozycji piątej na szóstą spadł tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”). W przedostatnim miesiącu ub.r. miał on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 65 851 egz., notując spadek o 32,78 proc. Warto dodać, że tytuł ten sprzedaje znaczną część nakładu po niższej cenie m.in. firmom i restauracjom, dzięki czemu jego rozpowszechnianie płatne razem wynosi aż 134 066 egz., co daje mu trzecie miejsce w tej kategorii.

Z kolei największy spadek w rankingu dotknął tradycyjnie tygodnika „Przekrój” (Presspublica), który spadł z pozycji siódmej na ósmą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 40 proc. i w analizowanym okresie wyniosła ona 16 455 egz. W październiku ub.r. tygodnik ten zmienił formułę z lewicowego pisma na magazyn o kulturze, nowych technologiach oraz rynku pracy, a jego naczelnymi zostali Zuzanna Ziomecka oraz Marcin Prokop (więcej na ten temat). Na razie zmiany te nie przyniosły efektów - dynamika spadków sprzedaży „Przekroju” jest podobna niż w poprzednich miesiącach.

Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w listopadzie ub.r. liderem tradycyjnie był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,78 proc. do 337 239 egz. Z kolei średnia sprzedaż „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) zmniejszyła się o 9,27 proc. do 13 380 egz.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. także większość tygodników opinii odnotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Wprost” - było to 6,82 proc. Z kolei najwięcej zyskał „Newsweek Polska”. Jego wynik poszedł do góry o 8,36 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"