Nielsen od 2017 roku udostępni dane oglądalności przesuniętej w czasie do rozliczania kampanii telewizyjnych

Od stycznia 2017 roku Nielsen Audience Measurement udostępni wszystkim swoim klientom dostęp do danych oglądalności przesuniętej w czasie (TSV- z ang. time shift viewing). Wtedy też możliwe będzie rozliczanie kampanii reklamowych na podstawie danych TSV+2.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

15 marca br. Nielsen Audience Measurement zorganizował spotkanie grupy doradczej swoich głównych klientów (należą do niej przedstawiciele największych nadawców telewizyjnych), podczas którego omawiano kwestię danych oglądalności telewizji przesuniętej w czasie (ang. TSV).

Firma Nielsen udostępnia dane TSV do 7 dni po emisji programu (TSV+7). Grupa doradcza zarekomendowała włączenie do waluty rozliczeniowej kampanii reklamowych danych TSV+2, co umożliwi utrzymanie dotychczasowych terminów rozliczania - rozliczanie kampanii w środy na danych tygodniowych w modelu: poniedziałek - niedziela z ostatniego tygodnia.

W danych tygodniowych TSV +2 zawarte będą dane Live (na żywo),  VOSDAL (oglądalność w tym samym dniu opóźniona w czasie) oraz +2 (oglądalność przesunięta do dwóch dni po emisji programu). Jak podaje NAM, oglądalność TSV+2 stanowi 90 proc. całej oglądalności przesuniętej w czasie. - Wprowadzenie tego rozwiązania daje bardziej precyzyjny obraz konsumpcji telewizji, ponieważ uwzględnia w pomiarze również oglądalność przesuniętą w czasie - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Aleksandra Boczkowska z NAM.

Zgodnie z rekomendacją grupy doradczej od początku 2017 roku możliwe będzie rozliczanie kampanii reklamowych na podstawie danych TSV+2. Firma Nielsen Audience Measurement ze swojej strony umożliwi wszystkim swoim klientom dostęp do danych oglądalności przesuniętej w czasie.

Oglądanie przesunięte w czasie możliwe jest dzięki dekoderom i telewizorom z wbudowanym dyskiem twardym (funkcja PVR), który pozwala na nagrywanie programów telewizyjnych i ich późniejsze odtwarzanie. NAM prowadzi pomiar TSV już od kilku lat, ale jak dotąd ich nie udostępniał rynkowi, a jedynie nadawcom telewizyjnym, ponieważ - jak tłumaczono - zbyt mała liczba gospodarstw objętych badaniem telemetrycznym korzystała z tej funkcjonalności.

Nielsen Audience Measurement, powołując się na tajemnicę handlową, nie ujawnia, czy dostęp do tych danych będzie dla klientów dodatkowo płatny.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów