YouTube Works Awards to konkurs organizowany przez Google w partnerstwie z Kantarem. Ma on wyłonić najbardziej kreatywne, a jednocześnie skuteczne polskie kampanie na YouTube. W tym roku nagrody zostaną przyznane w siedmiu kategoriach, a Grand Prix konkursu otrzymają twórcy najlepszej spośród nagrodzonych kampanii, która nie tylko odzwierciedla, ale też sama wytycza nowe trendy w komunikacji z wykorzystaniem YouTube.
Jury, złożone z 27 ekspertów z branży marketingowej, reklamowej, a także niezależnych twórców, w ramach pierwszej tury obrad wyłoniło kampanie, które mają szansę na zwycięstwo w poszczególnych kategoriach. Pełna lista poniżej:
Multiscreen Excellence
Moda wkracza do Metaverse, czyli jak CCC wykorzystało AR w kampanii Black Friday - CCCGang Swojaków Biedronki - Jeronimo Martins Polska, GroupM, WavemakerWokas - Rośliny Cię Pokochają - Wokas, WebTalk, MediaOn, Graffiti Films

CompellingStorytelling
Dla Was nie ma rzeczy nie do pomyślenia! - ING Bank Śląski, GONGGang Swojaków Biedronki - Jeronimo Martins Polska, GroupM, WavemakerGen Z - RocketJobs.pl, F25 Production HouseDzikie Białko - Storytel, Don’t Panic ProductionRobin Hood - Storytel, Don’t Panic Production
Art & Culture

Akademia Dolce Vita by Delonghi - De’Longhi S.A., Performance MediaTiger Battle - GrupaMaspex Sp. z.o.o.Mastercard Music - Mastercard, McCANN PolandReklama kursu “Projekt Fotografia” - Projekt FotografiaBajki dla dorosłych - Santander Bank Polska, Starcom, Platige Image, Shootme, FollowAgencyRobin Hood - Storytel, Don’t Panic Production
Ingenious Insight
Poradnik Świątecznego Przetrwania - Fundacja JiM, BBDO WWADla Was nie ma rzeczy nie do pomyślenia! - ING Bank Śląski, GONGSzczęśliwe kurki! - Grupa Maspex Sp. z.o.o., Feeders, StarcomMastercard Music - Mastercard, McCANN PolandJestem kobietą - YES, 180heartbeats + JUNG v MATT
Action Driver
Nawet jeśli nie masz czasu na książkę, to go masz - Empik, PlejPoszukiwacze zaginionych płatków - Grupa Maspex Sp. z.o.o., Dziadek do orzechówGadający sprzęt z Gwarancją Najniższej Ceny w OleOle - Euro-net Sp. z o.o. / OleOle, Welcome DigitalNa szczęście masz BLIKA - Polski Standard Płatności (BLIK), SPARK FOUNDRY, ChangeServiceplan PolandTwistoXmas - Twisto Polska Sp. z o.o., Sales&More

The Underdog
Reklama kursu "Projekt Fotografia" - Projekt FotografiaMisja: Praca - RocketJobs.pl, 180heartbeats + JUNG v MATTGen Z - RocketJobs.pl, F25 Production HouseRozśpiewajsię naświat - Varsztatovnia
Force for Good

Stwórzmy razem mapę firm zero waste - ING Bank Śląski, GONG, MediahubPierwsza Pomoc Ludzkości - Bank BNP Paribas, Polski Czerwony Krzyż, VMLY&R, Havas Media#PięknoBezFiltra - DOVE, YellowCupsBajki dla dorosłych - Santander Bank Polska, Starcom, Platige Image, ShootmePodaruj Wigilię - Stowarzyszenie mali bracia Ubogich, Ancymony, StarcomJestem kobietą - YES, 180heartbeats + JUNG v MATT
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas gali 23 listopada 2023 roku.
YouTube Works Awards odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii. Od 2021 roku do grona zwycięzców dołączają także najlepsze kreacje z Polski.











