Carrefour wprowadza do sezonowej oferty Norweskiego Dorsza Skrei, zwanego też dzikim dorszem z Morza Arktycznego. Wzbogacanie oferty rybnej w hipermarketach sieci, jako uzupełnienia segmentu produktów świeżych, ma na celu dopasowywanie asortymentu do potrzeb klienta. Oferta produktów świeżych Carrefour, należy do jednej z ciekawszych na rynku, a sieć nieustannie pracuje nad zapewnieniem klientom ich najwyższej jakości i stałym jej poszerzeniu. Carrefour wprowadził właśnie do oferty dzikiego dorsza Skrei z Morza Arktycznego, który dostępny będzie w 83 hipermarketach sieci na terenie całej Polski.
Sieć podjęła współpracę z dostawcą ryb gwarantującym najwyższą jakość, posiadającym certyfikat Marine Stewardship Council (MSC) wydawany dla produktów pochodzących z ekologicznego i zrównoważonego rybołówstwa.

Wprowadzeniu do oferty dorsza Skrei towarzyszy akcja edukacyjna mająca na celu uświadamianie konsumentów w zakresie zrównoważonego odżywiania. W hipermarketach Carrefour na Klientów czekają ulotki z informacjami na temat tego gatunku ryb, a także sposobów przygotowania tej szczególnej odmiany dorsza.
W ciągu pierwszych dni sprzedaży Klienci 9. wybranych hipermarketów Carrefour (Carrefour Warszawa: Arkadia, Wileńska, Bemowo, Targówek, Reduta, Kraków Zakopianka, Gdańsk Morena oraz Toruń i Grudziądz) będą mieli okazję skosztowania dorsza Skrei podczas specjalnie przygotowanych degustacji, w czasie których fachowa obsługa opowie o sposobach serwowania tej wyjątkowej ryby oraz jej właściwościach.
Dorsz Norweski Skrei sprzedawany jest na specjalnie przygotowanym i oznakowanym stanowisku przez fachowo przeszkolony personel sklepu. Klienci mają do wyboru dorsza w postaci steków, płatów oraz tuszy. Ryba dostępna jest w sprzedaży od 5 lutego w 83 hipermarketach Carrefour na terenie Polski.

Wprowadzając do sprzedaży Norweskiego Dorsza Skrei możemy zapewnić naszym Klientom dostęp do najbardziej wyselekcjonowanych i rzadkich produktów o najwyższej jakości – mówi dyrektor działu handlowego produktów świeżych Carrefour, Marek Klaus. Carrefour dokłada starań, aby stale poszerzać ofertę produktów świeżych i promować wśród konsumentów zasady zrównoważonego żywienia – dodaje Marek Klaus.
Połowy tego gatunku odbywają się co roku, w okresie od stycznia do kwietnia i obejmują wyłącznie osobniki, które w 5 roku życia, przypływają do jednych z najczystszych wód na świecie – u północno–zachodnich wybrzeży Norwegii. Długa, ponad 600 kilometrowa morska przeprawa Skrei – po norwesku – wędrowca – sprawia, że jego mięso jest zwarte, sprężyste i bogate w składniki odżywcze. Carrefour dołoży starań, aby w tym czasie (do końca kwietnia) zapewnić w swojej ofercie dostępność tej wyjątkowej ryby. Ponad to w ofercie Carrefour znajdują się takie świeże ryby jak. łosoś, pstrąg, śledź, flądra, dorada oraz bar.

Carrefour Polska jako jeden w liderów w handlu detalicznym, dba o najwyższe standardy jakości. Poprzez realizację programu Odpowiedzialny Połów z Carrefour, w ramach którego na bieżąco aktualizuje politykę dotyczącą sprzedaży ryb oraz listę gatunków zagrożonych i zakazanych, wyznacza standardy na rynku W 2007 roku Carrefour, jako pierwsza sieć na rynku opracował tzw. „karty techniczne” dla ryb słodkowodnych i morskich, mięczaków i skorupiaków znajdujących się w ofercie. Karty te zawierają pełną specyfikację dla zamówień handlowych obejmującą nazwę naukową gatunku, nazwę handlową gatunku, wymiary dopuszczone do obrotu handlowego, a także strefę połowu, z którego pochodzą ryby.
Wśród asortymentu rybnego sklepów Carrefour, Klienci mogą znaleźć m.in. wyselekcjonowane pstrągi z polskich hodowli i łososia norweskiego, sygnowanych znakiem „Jakość Carrefour”. Produkty te pochodzą od sprawdzonych dostawców, których proces produkcji zgodny jest z normami o ochronie zdrowia, dobrostanu ryb i środowiska. Produkty marki własnej ze znakiem Jakości Carrefour (FQC - Filiere Qualite Carrefour), to asortyment spełniający wysokie wymagania jakościowe, których przestrzeganie jest elementem polityki Grupy Carrefour. Warto podkreślić, że zanim produkty odznaczone zostaną znakiem „Jakość Carrefour”, przechodzą szereg testów jakościowych i badań, a Klienci Carrefour mają gwarancję jakości i smaku.

Grupa Carrefour
Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Carrefour jest liderem wielkiej dystrybucji w Europie i jednym z największych detalistów na świecie.
O Carrefour Polska
Carrefour Polska swój pierwszy hipermarket otworzyl w 1997 roku w Łodzi. Obecnie, pod szyldem Carrefour w Polsce działa ponad 600 sklepów w różnych formatach, są to: hiper- i supermarkety oraz sklepy franczyzowe: mini-market i convenience. Carrefour jest także wlaścicielem i zarządcą centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach. Ofertę handlową naszych sklepów uzupełniają stacje paliw. Dążąc do poniesienia jakości życia klientów i konsumentów, Carrefour Polska realizuje strategię odpowiedzialnego biznesu, która zakłada harmonijny rozwój, w trzech dziedzinach rownocześnie: na rzecz gospodarki, ekonomii i środowiska.












