Na serię składa się 10 tomów napisanych przez mistrzynię czarnego humoru, brytyjską pisarkę M. C. Beaton. „Śmierć plotkary” to pierwsza cześć bestsellerowej serii, których akcje pisarka umieszcza w rodzinnej Szkocji. Ich bohaterem jest Hamish Macbeth, posterunkowy z Lochdubh i ulubieniec kobiet.
Pierwszy tom kolekcji ukaże się w kioskach w promocyjnej cenie 4, 99 zł (dostępny będzie w sprzedaży samodzielnej, jak również z dwutygodnikami „Party” i „Pani Domu” w tej samej cenie). Kolejne tomy będą ukazywać się co dwa tygodnie w poniedziałki w cenie 13, 99 zł.
Sprzedaż kolekcji jest wsparta kampanią reklamową w telewizji (TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TV4, TVN7, Polsat Crime&Investigation, 13th Street Universal, AXN, AXN Crime, FilmBox, TCM, Tele5, Universal Channel, Zone Europa, Zone Reality), na ekranach w autobusach (Bus TV), w prasie (tytuły Edipresse) oraz w internecie. Kampanię kupił i zaplanował ZenitOptimedia Group.












