Nowa strategia - PZU 2.0. Grupa PZU zaprezentowała strategiczne kierunki rozwoju na kolejne 3 lata

Grupa PZU przedstawiła strategię na lata 2012-2014 nazwaną PZU 2.0. Nowy PZU to firma mocno zorientowana na klienta, efektywna operacyjnie, znana ze swoich kompetencji w zakresie inwestycji, oferująca nowatorskie rozwiązania w zakresie ochrony zdrowia. To także polska marka mocno obecna zagranicą wskutek ekspansji międzynarodowej.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Strategia Grupy PZU na lata 2012-2014 skupia się wokół pojęcia PZU 2.0. Oznacza ono nową wizję rozwoju ubezpieczyciela, który dzięki silnemu zorientowaniu na klienta i wysokiej efektywności operacyjnej ma stać się największą i najbardziej rentowną firmą ubezpieczeniową w Europie Środkowo-Wschodniej. PZU w swojej strategii skupiał się dotychczas na silnie współpracujących ze sobą spółkach i liniach biznesowych opartych na produktach. Nowa filozofia biznesowa akcentuje jedność Grupy PZU jako organizacji, funkcjonującej według segmentów klientów i aktywne zarządzającej relacjami z nimi. Operacyjnym przejawem tych zmian będzie wdrożenie wielokanałowego, zintegrowanego modelu sprzedaży i obsługi, dążącego do pełnej automatyzacji procesów.

„W ostatnich latach wykonaliśmy w Grupie PZU ogromną pracę. Zostawiamy za sobą anachroniczne procedury, papierowy obieg dokumentów. Nowe PZU to wizja silnej, prokonsumeckiej marki, wykorzystującej nowoczesne technologie w służbie klientowi.  To wykorzystanie kompetencji czołowego asset managera w Polsce do zbudowania wizerunku firmy z sukcesem zarządzającej środkami naszych klientów. To także mocne wejście w segment medyczny. Wierzę, że z zespołem ambitnych menadżerów jesteśmy w stanie to osiągnąć” – powiedział Andrzej Klesyk, prezes Zarządu PZU SA.

Potwierdzeniem założeń strategii PZU 2.0 są jej cztery filary, oparte na podstawowej  segmentacji klientów. W kategorii klienta masowego celem PZU jest utrzymanie pozycji i rentowności w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych i majątkowych, a także wykorzystanie pogłębionej wiedzy o zachowaniach klientów.

Grupa PZU budować będzie swój wizerunek i pozycję na rynku oszczędności i inwestycji, tworząc silną i rozpoznawalną submarkę PZU Inwestycje odzwierciedlającą kompetencje i pozycję eksperta w dziedzinie asset management. Poszerzona zostanie także oferta produktowa w dziedzinie inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem programów długoterminowego oszczędzania.

W segmencie klienta grupowego PZU zamierza utrzymać udział rynkowy w ubezpieczeniach grupowych na życie przy zachowaniu wysokiej rentowności. Kluczowym narzędziem do realizacji tego celu będzie oferta Klubu PZU Pomoc w Życiu, który stanowi unikalną przewagą konkurencyjną PZU i pozwala na rozwijanie indywidualnych relacji z klientami.

Ambicją Grupy PZU jest bycie pionierem i kreatorem rynku ubezpieczeń zdrowotnych. W perspektywie kolejnych kilku lat Grupa PZU zamierza zbudować pozycję zdecydowanego lidera rynku, tak żeby marka PZU była kojarzona również z rynkiem ochrony zdrowia. PZU będzie udoskonalać produkty ambulatoryjne oraz wprowadzi nowe produkty ubezpieczenia lekowego.

W obszarze klienta korporacyjnego ambicją PZU jest zbudowanie pozycji partnera biznesowego, dostarczającego nie tylko produkty ubezpieczeniowe, ale również doradzającego klientom na etapie zarządzania ryzykiem, w tym szczególnie definiowania ich potrzeb ubezpieczeniowych.

Czynnikiem, który ma wspierać realizację strategii biznesowej ma być Nowy Model Obsługi, który zapewni Klientowi łatwy dostęp i zwiększoną satysfakcję przy jednoczesnej optymalizacji kosztów funkcjonowania.

Grupa PZU potencjalnie może przeznaczyć 6-7 mld PLN na zbudowanie istotnego biznesu międzynarodowego dzięki współpracy z inwestorem finansowym i powołanie spółki PZU International. Jej zadaniem ma być prowadzenie na rzecz Grupy PZU działalności akwizycyjnej i zarządzanie operacjami zagranicznymi Grupy PZU tak, aby zwiększać ich wartość.

Wdrożenie Strategii na lata 2012-2014 przyczyni się do osiągnięcia ambitnych celów finansowych. PZU planuje zwiększenie składki przypisanej brutto Grupy PZU o 2 mld PLN (liczone od końca 2011 r. do końca 2014 r., bez uwzględnienia efektów PZU International i zwiększenia składki przypisanej z ubezpieczeń zdrowotnych w przypadku dopuszczenia prywatnych podmiotów do zarządzania publiczną składką zdrowotną). Planuje także utrzymanie 30% wskaźnika ROE (ROE liczone do 250% wymogu kapitałowego wg. Solvency I).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"