Volvo Car Group równolegle prowadzi pracę nad zupełnie nową, rodziną wydajnych silników czterocylindrowych znaną jako VEA (Volvo Engine Architecture). Będą one budowane w Skövde, a montaż wszystkich układów napędowych, w tym układów hybrydowych, odbywać się będzie w zakładzie w Torslanda w pobliżu Göteborga.– Prawie połowa z 11 miliardów dolarów przeznaczonych na inwestycje w latach 2011-2015 zostanie ulokowana w Szwecji w celu stworzenia infrastruktury dla nowej architektury pojazdów i rodziny silników Volvo. To jedno z kluczowych działań Volvo Car Group, które ma za zadanie wzmocnić naszą pozycję na rynku globalnym – mówi Håkan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group.– SPA oraz VEA podnoszą atrakcyjność naszych samochodów w kluczowych aspektach. Dzięki nim jeszcze bardziej poprawi się wzornictwo i jakość naszych aut i co najważniejsze: wzrośnie przyjemność jazdy. Jednocześnie pracujemy nad dalszym zwiększaniem poziomu bezpieczeństwa i ograniczeniem negatywnego wpływu naszych produktów na środowisko – dodaje Samuelsson.Zwiększenie możliwości produkcyjnych w SzwecjiOkoło jedna trzecia wszystkich inwestycji Volvo w Szwecji będzie przeznaczona na modernizację zakładów produkcyjnych. Największa planowana inicjatywa to budowa nowej fabryki karoserii w Torslanda, która zostanie ukończona w drugiej połowie 2013 roku.Oprócz zakładów w Torslanda znaczące środki zostaną również zainwestowane w fabrykę karoserii w Olofström, którą trzeba dostosować do produkcji samochodów opartych na nowej architekturze. Duże zmiany związane z produkcją rodziny silników czterocylindrowych przejdzie również fabryka silników w Skövde.Niezależność technologiczna przy wzroście konkurencyjnościOpracowywanie nowatorskich produktów stanowi główną część szwedzkich inwestycji firmy – prace nad architekturą pojazdów i rodziną silników prowadzone są w centrum badawczo-rozwojowym Volvo w Torslanda w pobliżu Göteborga.– Architektura SPA daje nam technologiczną niezależność, ponieważ nie jest w żaden sposób związana z naszym poprzednim właścicielem. Nowa architektura zostanie zastosowana w około dwóch trzecich sprzedawanych przez nas samochodów. Ponieważ około 40 procent części będzie taka sama we wszystkich modelach bez względu na ich rozmiary, odniesiemy korzyści płynące z efektu skali, co pozwoli nam zwiększyć naszą konkurencyjność – tłumaczy Peter Mertens, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju.– Dzięki niższym kosztom rozwoju produktów i projektowaniu części z myślą o wszystkich naszych modelach, będziemy w stanie bardziej skupić się na szczegółach, które są ważne dla naszych klientów – dodaje Mertens.Pierwszy model samochodu oparty na nowej architekturze to nowy model Volvo XC90, który pojawi się na rynku pod koniec 2014 roku.












