Nowy konkurs dla dziennikarzy

Prezes UOKiK wraz z Centrum im. Adama Smitha oraz Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich organizują konkurs na najlepsze w 2005 roku artykuły lub audycje poświęcone ochronie konkurencji i ochronie konsumentów.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Laureaci Nagród „Libertas et Auxilium” w każdej z dwóch kategorii otrzymają po 7,5 tys. złotych brutto. Zgłoszenia należy nadsyłać do końca kwietnia 2006 roku.

Do kompetencji Prezesa Urzędu UOKiK – obok prowadzenia postępowań i wydawania decyzji nakazujących zaniechanie praktyk ograniczających konkurencję bądź praktyk naruszających zbiorowe interesy słabszych uczestników rynku – należy podejmowanie działań edukacyjnych i informacyjnych. Zadania te są aktualne tym bardziej, że wciąż mamy do czynienia z niedostateczną znajomością prawa antymonopolowego i prawa ochrony konsumentów – wśród wszystkich uczestników obrotu gospodarczego.

Edukacja i informowanie opinii społecznej nie byłyby możliwe bez współpracy z mediami. Stąd też Prezes UOKiK podjął decyzję o ustanowieniu – wspólnie z Centrum im. Adama Smitha oraz Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich – Nagród „Libertas et Auxilium” za najlepsze teksty oraz audycje poświęcone tematyce ochrony konkurencji i ochrony konsumentów. W założeniu mają one uhonorować dziennikarzy prezentujących najwyższy poziom merytoryczny i warsztatowy, a w długiej perspektywie – przyczynić się do podniesienia poziomu dziennikarstwa ekonomicznego w Polsce.

Przyznane zostaną dwie równorzędne nagrody – w kategorii artykułów i audycji poświęconych ochronie konkurencji oraz poświęconych ochronie konsumentów – o wartości 7,5 tys. złotych (brutto) każda. Ich laureatów wyłoni Kolegium pod przewodnictwem Prezesa UOKiK. W jego skład wejdą osoby wyróżniające się wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie ekonomii, prawa antymonopolowego oraz prawa ochrony konsumentów delegowane przez organ antymonopolowy, Centrum im. Adama Smitha oraz Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich.

W konkursie mogą wziąć udział artykuły prasowe (w tym rozpowszechniane za pośrednictwem internetu – na stronach www) oraz audycje radiowe i telewizyjne poświęcone problematyce ochrony konkurencji i ochrony konsumentów opublikowane bądź wyemitowane w 2005 roku.

Prace na konkurs należy zgłaszać do 30 kwietnia br. na adres UOKiK (00-950 Warszawa, Pl. Powstańców Warszawy 1) z dopiskiem „Nagrody dla dziennikarzy”. Zgłoszenia mogą być przesyłane przez autorów materiałów lub redakcje. Powinny one zawierać opatrzoną pieczęcią redakcji kserokopię artykułu prasowego albo nagranie na płycie CD-R (w przypadku audycji radiowych w formacie mp3; w przypadku programu telewizyjnego – w formacie mpg, avi lub równie rozpowszechnionym). Do zgłoszenia powinna być dołączona opieczętowana przez redakcję koperta z formularzem zgłoszeniowym (dostępnym poniżej) zawierającym szczegółowe dane autora oraz informację, gdzie materiał się ukazał, a także zaznaczoną kategorię nagrody (ochrona konkurencji albo ochrona konsumentów).

Do konkursu dopuszczone są wyłącznie prace opublikowane (wyemitowane) w języku polskim. Mogą do niego przystąpić dziennikarze zatrudnieni w redakcjach mających siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej bądź z nimi współpracujący. Z konkursu wyłączone są teksty, audycje lub programy telewizyjne autorstwa pracowników UOKiK, a także przygotowane w związku z realizacją projektów edukacyjnych, które były finansowane ze środków Urzędu lub innych środków pozyskanych przez UOKiK.

Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest na maj br.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela