TimesSelect uruchomiono we wrześniu 2005 roku. Usługa miałaponad 787 tys. aktywnych abonentów, z których 227 tys. płaciłowyłącznie za dostęp do zbiorów gazety online. Biznes ten przynosiłokoło 10 mln dolarów rocznie. Otwarcie się gazety to takżeuwolnienie jej archiwów. The New York Times zapewnia darmowy dostępdo zbiorów z lat 1851-1922 i od 1987 roku, pozostawiając jednakresztę zbiorów chętnym płaceniu odbiorcom.
Gazeta na swoim internetowym biznesie będzie teraz zarabiaćgłównie dzięki reklamom. Pierwszym dużym reklamodawcą ma być firmaAmerican Express. Strona gazety może pochwalić się miesięcznie 13mln odwiedzin unikalnych użytkowników sieci (wedługNielsen/NetRatings).
Obecnie jedyną wielką gazetą w Stanach Zjednoczonych oczekującązapłaty za dostęp do większości swoich stron jest The Wall StreetJournal (wydawany przez Dow Jones & Company). Niemal milionabonentów przynosi jej każdego roku około 65 mln dolarówprzychodu.

Źródło: DailyTech - pclab.pl











