O 419 tys. wzrosła liczba abonentów Cyfrowego Polsatu w I poł. 2010 roku

Liczba abonentów usług telewizyjnych (DTH) Cyfrowego Polsatu wyniosła na koniec I połowy 2010 r. 3,263 mln i była o 419 tys. wyższa niż przed rokiem, poinformował prezes Dominik Libicki. W samym I półroczu Cyfrowy Polsat pozyskał 200 tys. klientów brutto. Spółka widzi dalszy potencjał wzrostu.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Rynek nasyca się, ale potencjał wzrostu jeszcze jest" - powiedział prezes Libicki dziennikarzom w czwartek. Dodał, że rynek płatnej telewizji ma szansę rosnąć jeszcze przez kilka lat.

Liczba abonentów usług DTH (Direct to Home) spółki na 30 czerwca wyniosła 3,263 mln. Z tego 2,592 mln przypadało na "Pakiet Familijny/Premium" (wzrost o 281 tys.) a 672 tys. na tańszy "Pakiet  Mini/Max" (wzrost o 139 tys.).

Wskaźnik ARPU (Średni miesięczny przychód na abonenta) Pakietu Familijnego wzrósł o 4% r/r do 41,9 zł, a ARPU Pakietu Mini/Max o 22% do 10,7 zł. W najbliższym czasie spółka planuje promocję tego drugiego pakietu, co ma jej pomóc pozyskać klientów - którzy z czasem mogą zdecydować się na przejście do droższego pakietu.

W I połowie roku Cyfrowy Polsat zanotował 200 tys. pozyskań brutto. Wskaźnik ten nie obejmue tzw. wewnętrznego churn (churn to wskaźnik odejść abonentów, a wewnętrzny churn, to klienci którzy rozwiązali umowę, by natychmiast podpisać nową na korzystniejszych warunkach). W I połowie 2009 r. Cyfrowy Polsat pozyskał brutto 259 tys. klientów.

Wskaźnik churn wzrósł w I poł. tego roku do 10,0% wobec 7,3% przed rokiem. Wyższy churn to m.in. efekt ostrzejszej konkurencji, ale również zmiany regulaminu świadczenia usług, która umożliwiła abonentom zerwanie umów.

Marża EBITDA w I połowie roku wzrosła o 3,3 pp do 31,2%. Dyrektor finansowy Tomasz Szeląg zaznaczył, że w III kw. marża powinna utrzymać się na poziomie powyżej 30%. Natomiast w IV kw. ten wskaźnik moze znaleźć się pod presją - koniec roku to dla platform cyfrowych okres w którym najostrzej rywalizują o klientów i notują najwięcej pozyskań.

W I poł. 2010 roku spółka miała 153,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 128,72 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 742,26 mln zł wobec 615,05 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele