Ogilvy wprowadza nową identyfikację wizualną, logo i strukturę organizacyjną

Grupa Ogilvy, do której należą agencje Ogilvy, Ogilvy One i Ogilvy PR po 70 latach istnienia odradza się na nowo poprzez wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej i nowego logo, a także poprzez zmianę struktury organizacyjnej.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Ogilvy wprowadza nową identyfikację wizualną, logo i strukturę organizacyjną

Zmiany ogłoszono po dwóch latach prowadzenia restrukturyzacji, licznych zmianach kadrowych i kilku zmianach w strukturze.

Siedemdziesiąt lat po tym, jak copywriter David Ogilvy zdecydował się rozpocząć własną działalność na Manhattanie, firma, która nosi jego imię, ogłosiła, że ​​"odradza się" jako twórcza sieć, która - zgodnie z nowym sloganem -  "czyni markę".

Od teraz wszystkie spółki grupy Ogilvy, czyli m.in. agencja reklamowa Ogilvy & Mather, Ogilvy One i Ogilvy Public Relations, będą działać po prostu jako Ogilvy.

W ramach zmian organizacyjnych firma zidentyfikowała sześć podstawowych obszarów swojej działalności: strategia marki, reklama, zaangażowanie klientów i handel, PR, transformacja cyfrowa i partnerstwo.

Wprowadzono także ofertę dla przedsiębiorstw Ogilvy Consulting, która powstała w oparciu o stare doradztwo w zakresie Ogilvy Red, a koncentrować się będzie na obszarach doradztwa w zakresie transformacji cyfrowej, rozwoju, projektowania biznesowego i innowacji.

Oprócz podstawowych obszarów działalności, grupa Ogilvy skupi się też na kreacji, strategii, dostawie, obsłudze klienta, danych, finansach, technologii, talentach, rozwoju biznesu, marketingu i komunikacji, administracji i produkcji.

Przywództwo firmy będzie miało formę globalnej struktury partnerskiej. Pracownicy zostaną połączeni za pomocą nowego narzędzia do dzielenia się wiedzą, rozwoju zawodowego i społecznościowego o nazwie Ogilvy Connect.

By podkreślić nowy kierunek funkcjonowania grupy Ogilvy wprowadzono nową identyfikację wizualną i logo. Czerwone logo Ogilvy zostało zmodyfikowane za pomocą jaśniejszego Pantone, a „wtórna paleta szarości, różu, niebieskiego i żółtego została dodana w celu podkreślenia dążenia firmy do modernizacji, przy zachowaniu jej silnego dziedzictwa" – napisano w komunikacie.

Zmiany zostały opisane jako "odnowienie" globalnej sieci należącej do WPP, która powstała w 1964 roku, kiedy nowojorska agencja reklamowa założona przez brytyjskiego biznesmena Davida Ogilvy połączyła się z londyńską agencją reklamową założoną w 1850 roku przez Edmunda Mather.

Nad nową identyfikacją wizualną pracował Brian Collins, założyciel i dyrektor kreatywny firmy projektowej, która nosi nazwę od jego imienia i nazwiska. - Doświadczenie Ogilvy dotyczy nieustannego dążenia do doskonałości. Jego klienci, członkowie zespołu, partnerzy - wszyscy czują tę samą energię, która rozpala całą firmę - powiedział Collins. Przed tym, jak rozpoczął własną działalność w 2007 roku pracował w Brand Integration Group w Ogilvy jako COO.

John Seifert, CEO Ogilvy w rozmowie z serwisem Adweek przyznał, że dotychczasowa struktura grupy Ogilvy stała się zbyt skomplikowana realizując usługi dla swoich klientów, z których każdy miał inne potrzeby. - Osiągnęła punkt krytyczny, w którym 14 specjalistów wchodziło na spotkanie z klientem, a każdy miał inną wizytówkę Ogilvy - powiedział. Wyjaśnił, że teraz marka będzie centralna - a jej podstawową ofertą będzie kreatywność. W przeciwieństwie do innych dużych sieci, powiedział Seifert, Ogilvy nie służy jako hurtownia danych, nie sprzedaje reklam programowo, nie zbuduje infrastruktury cyfrowej dla klientów.  - Opieramy się na kreatywnym dziedzictwie Davida Ogilvy'ego, aby napędzać naszą przyszłość - powiedział CCO grupy  Tham Khai Meng, powtarzając argument Seiferta, że produkt ma kluczowe znaczenie dla tożsamości agencji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+