„Nie zabijaj polskich znaków!” w kampanii „Ojczysty - dodaj do ulubionych” (wideo)

Ruszyła kolejna odsłona kampanii społecznej „Ojczysty - dodaj do ulubionych” prowadzonej przez Narodowe Centrum Kultury na zlecenie ministra kultury i dziedzictwa narodowego. Nowy spot, pod hasłem „Nie zabijaj polskich znaków!”, przygotowało studio Mapepi Animacje.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Nie zabijaj polskich znaków!” w kampanii „Ojczysty - dodaj do ulubionych” (wideo)

Akcja spotu rozgrywa się wewnątrz telefonu komórkowego, w którym litery alfabetu w SMS-ie pisanym przez młodego chłopaka pozbawiane są swoich „ogonków”, „kresek” i „kropek”. Klip jest utrzymany w konwencji groteskowej animacji.

Obecna odsłona kampanii jest skierowana głównie do młodzieży i dorosłych. Ma w przewrotny sposób zachęcać do używania polskich znaków diakrytycznych w codziennej komunikacji tekstowej.

 

Akcja „Ojczysty - dodaj do ulubionych” jest prowadzona przez Narodowe Centrum Kultury od pięciu lat. W poprzednich odsłonach pokazano m.in. animowanych bohaterów Miłosłowa i Masakrę oraz starszych aktorów uczących się młodzieżowego języka.

Produkcją nowego spotu zajęło się studio Mapepi Animacje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa