Wartość globalnego rynku telewizji i streamingu przekroczy bilion dolarów. Oto najnowsza prognoza

Globalny rynek streamingu wideo i tradycyjnej telewizji ma osiągnąć wartość 1,01 bln dolarów do 2030 roku – wynika z prognozy analityków firmy Omdia. Kluczowym motorem wzrostu pozostaną serwisy streamingowe, których przychody w 2025 roku mają wynieść 214,6 mld dolarów.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Wartość globalnego rynku telewizji i streamingu przekroczy bilion dolarów. Oto najnowsza prognoza
Telewizor do streamingu

Przychody serwisów streamingowych do końca tego roku mają wzrosnąć o 12,8 proc. w porównaniu z 2024 rokiem.

Jak zauważa Adam Thomas z Omdii, mimo spadku popularności tradycyjnej płatnej telewizji na kluczowych rynkach, przychody z tego segmentu wciąż będą znaczące. Wyniki pochodzą z dwóch raportów Omdia: Global Streaming: Key trends 2025-30 oraz Pay TV & Online Video: Global.

Dostawcy płatnej telewizji na całym świecie podjęli kroki, żeby nie zostać w tyle w erze streamingowej. Nawiązali współprace, które polegają na sprzedaży dostępu do globalnych platform i stworzyli własne usługi streamingowe. Masowym exodusem abonentów są dotknięci głównie operatorzy ze Stanów Zjednoczonych.

Tony Gunnarsson, analityk z Omdii, podkreśla, że choć streaming pozostaje głównie oparty na subskrypcjach, rosnąca rola reklam pokazuje, że hybrydowe modele pakietów mogą być przyszłością branży. Reklamy w usługach SVoD, AVoD, oraz w kanałach FAST mają przynieść globalnie 42,1 mld dolarów w 2025 roku, co oznacza wzrost o 15,6 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Reklama w streamingu ma odpowiadać za ponad połowę przychodów

Z danych opublikowanych przez advanced-television.com wynika, że do 2030 roku reklama w usługach wideo online stanowić ma 52 proc. przychodów. Dalej znajdą się opłaty subskrypcyjne za serwisy streamingowe (21 proc.), abonamenty płatnej telewizji (16 proc.) i reklama w stacjach linearnych (11 proc.).

Przychody z usług streamingowych i telewizyjnych do 2030 roku
Przychody z usług streamingowych i telewizyjnych do 2030 roku © Omdia | Omdia

W ciągu niecałych pięciu lat przychody reklamowe jedynie Netfliksa, Amazon Prime Video, Disney+/Hulu, HBO Max i Paramount+ mają przekroczyć 24,3 mld dol.

W Polsce tańsze pakiety z reklamami spośród amerykańskich graczy oferują jedynie HBO Max i SkyShowtime. Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ wciąż nie mają ich w swojej ofercie.

Najbliższe lata mogą upłynąć pod znakiem konsolidacji globalnych usług. Od kilku tygodni co chwilę pojawiają się spekulacje o tym, że Warner Bros. Discovery może zostać przejęty przez Paramount Skydance albo Netfliksa. Mniejsze platformy, takie jak SkyShowtime, też mogą zmienić właściciela.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa