Onet i o2.pl zyskały najwięcej w informacjach i publicystyce. Interia ze spadkiem

W kategorii informacji i publicystyki liderem pozostaje Onet, który podobnie jak o2.pl przyciągnął w kwietniu br. ponad milion internautów więcej niż przed miesiącem. Spore spadki zanotowały natomiast sekcje informacyjno-publicystyczne Interii i Polsat News.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Onet i o2.pl zyskały najwięcej w informacjach i publicystyce. Interia ze spadkiem
Fot. mockupbro.com

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl dział Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami i publicystyką ogólnopolską (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) odwiedziło 11,5 mln internautów, co zapewniło 38,73 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 28 minut i 14 sekund.

Przeciętnie na ponad 20 minut każdego odwiedzającego przyciągnęły też analogiczne sekcje WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) i portalu „Gazety Wyborczej” (Agora). Pierwsza zanotowała 8,17 mln użytkowników, 24 minuty i sekundę spędzonych średnio przez każdego oraz 27,53 proc. zasięgu, a druga – 4,63 mln internautów, 23 minuty i 55 sekund przeciętnego czasu oraz 15,59 proc. zasięgu.

Wirtualna Polska z końcem ub.r. zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, przez co jej serwisy i aplikacje notują w badaniu dużo niższe wyniki niż poprzednio. Natomiast portal „Gazety Wyborczej” jako jedyny w zestawieniu zdecydowaną większość treści oferuje w modelu subskrypcyjnym. Jak szczegółowo opisywaliśmy, na koniec ub.r. w serwisie aktywnych było ponad 302 tys. aktywnych płatnych dostępów cyfrowych.

Z kolei część informacyjno-publicystyczną Interii (Grupa Polsat-Interia) odwiedziło w kwietniu 7,04 mln internautów (co dało 23,72 proc. zasięgu), każdego średnio na 19 minut i 37 sekund. Znacznie niżej są podobne sekcje innych portali horyzontalnych. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) taki dział przyciągnął 5,24 mln użytkowników (17,65 proc.), każdego średnio na 6 minut i 53 sekundy, a na Gazeta.pl (Agora) – 5,07 mln odwiedzających (17,07 proc. zasięgu), przeciętnie na 10 minut i 55 sekund.

W rankingu ze swoimi portalami są dwie telewizyjne stacje informacyjne. TVN24.pl w kategorii informacji i publicystyki zanotował 6,09 mln użytkowników, 20,5 proc. zasięgu oraz 19 minut i 4 sekundy średniego czasu korzystania, a PolsatNews.pl – 5,59 mln internautów, 18,83 proc. zasięgu oraz 7 minut i 10 sekund przeciętnego czasu.

Serwis RMF24.pl odwiedziło zaś 5,89 mln internautów (19,82 proc. zasięgu), każdego średnio na 6 minut i sekundę, natomiast część informacyjno-publicystyczna portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 5,3 mln użytkowników, 17,85 proc. zasięgu oraz 10 minut i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania.

grafika

W porównaniu do marca część informacyjno-publicystyczna Onetu zyskała 1,02 mln użytkowników (czyli 9,7 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o równe 8 minut (22,1 proc.).

Na o2.pl w tej kategorii przybyło zaś 1,14 mln internautów (27,9 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o minutę i 48 sekund (10,6 proc.). Wzrosty w obu statystykach osiągnęła zaś sekcja Fakt.pl z newsami i publicystyką: o 528,4 tys. użytkowników (11,1 proc.) i 9 sekund średniego czasu (1,5 proc.).

Analogiczny dział WP.pl zyskał natomiast 492,3 tys. użytkowników (6,4 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 8 minut i 49 sekund (26,8 proc.). RMF24 zanotowało wzrost o 499,9 tys. odwiedzających (9,3 proc.) oraz spadek średniego czasu korzystania o minutę i 11 sekund (16,4 proc.).

Z kolei w sekcji informacyjno-publicystycznej Interii ubyło 484,7 tys. internautów (6,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmniejszył się o 3 minuty i 2 sekundy (13,4 proc.). Portal TVN24 stracił w tej kategorii 147,9 tys. użytkowników (2,4 proc.) oraz 5 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (13,4 proc.), a serwis Polsat News – 611,7 tys. odwiedzających (9,9 proc.) i 40 sekund średniego czasu (8,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele