Strony Grupy Onet-RASP w marcu br. odwiedziło 15,98 mln użytkowników, o 877 tys. więcej niż rok wcześniej i o 198,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Serwisy Grupy Wirtualna Polska w skali roku zyskały 1,28 mln użytkowników, a w skali miesiąca 318,5 tys. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius.
Tym samym Grupa Onet-RASP pozostała liderem zasięgowym wśród polskich wydawców, przy czym jej przewaga nad Grupą WP zmalała w skali miesiąca o 120 tys. użytkowników, do 21 tys. W lutym, pod dołączeniu do jej wyników ruchu z NK.pl, Grupa Onet-RASP wyprzedziła Grupę WP (więcej na ten temat), która liderowała przez wcześniejsze dwa miesiące.
Ogółem zdecydowanym liderem w polskim internecie jest Google, przed Facebookiem i YouTube’em. Strony Google w marcu odwiedziło 20,76 mln internautów, o 841,1 tys. więcej niż w marcu ub.r. i o 110,7 tys. niż w lutym br. Facebook w skali roku zyskał 1,06 mln użytkowników, ale w skali miesiąca stracił 220,5 tys.

W czołowej dwudziestce grup stron spadek zasięgu z miesiąca na miesiąc zanotował jeszcze tylko Filmweb - o 590,7 tys. użytkowników.
Wśród polskich grup serwisów objętych audytem site-centric na czele są trzej wydawcy: oprócz Onetu i RASP oraz Grupy Wirtualna Polska także Grupa Allegro-GG, której strony w marcu br. zanotowały 15,23 mln użytkowników, o 832,9 tys. mniej niż przed rokiem (w międzyczasie wydzielono z niej Ceneo.pl), a o 351 tys. więcej niż miesiąc wcześniej.

Grupa Interia.pl w skali roku zyskała 381,1 tys. użytkowników, a w skali miesiąca - 378,9 tys., natomiast Grupa Gazeta.pl w skali roku straciła 1,33 mln użytkowników (we wrześniu br. zakończyła bliską współpracę z portalem MSN należącym do Microsoftu), a w skali miesiąca zyskała 106 tys.
Adres Google.pl odwiedziło o 962,4 tys. internautów więcej niż przed rokiem i o 130,1 tys. niż miesiąc wcześniej, natomiast Google.com zyskał w tych ujęciach 371,2 i 357,2 tys. użytkowników. Adresy Facebooka i YouTube’a zanotowały zmiany zasięgu identyczne jak całe te portale.

Onet miał o 225,1 tys. użytkowników więcej niż w marcu ub.r. i o 209,9 tys. więcej niż w lutym br. Allegro.pl - odpowiednio o 17,3 i 360 tys. więcej, a WP.pl - o 60,2 tys. mniej i 280,5 tys. więcej.
Pozostałe wyniki na drugiej podstronie

Strony Grupy Allegro-GG zanotowały o 494,1 mln odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej (to 10,5 proc. w górę), a serwisy Grupy Wirtualna Polska - o 53,8 mln więcej (czyli o 1,3 proc.). Witryny Grupy Onet-RASP zyskały w skali miesiąca 156,2 tys. odsłon, Grupy Interia.pl - 97,4 tys., a Grupy Gazeta.pl - 33,1 tys.
Procentowo największe wzrosty w rankingu osiągnęły strony nadawców telewizyjnych: Grupy TVN (o 50,4 mln odsłon, czyli 30,2 proc.) i Grupy Cyfrowy Polsat (o 23,8 mln, czyli 37 proc.), co wiąże się ze startem wiosennych ramówek. Natomiast najwięcej stracił Filmweb - 37,2 mln odsłon (to 15,3 proc. w dół).
Porównywanie wyników z marcem ub.r. jest niemiarodajne, ponieważ w połowie ub.r. duża część wydawców zaczęła korzystać z nowej definicji odsłony (w tabelce są oznaczeni dwoma gwiazdkami).

Najpopularniejsze programy zanotowały spadki odwiedzalności w skali miesiąca. Skype stracił 173 tys. uruchomionych aplikacji, Windows Media Player - 167,5 tys., GG - 120,1 tys., a Winamp - 140,9 tys.












