Orange po decyzji UOKiK-u przyznaje: w reklamach Orange Finanse informacje o warunkach kredytu niemożliwe do odczytania

Orange Polska w ramach realizacji decyzji Urzędu Konkurencji i Konsumentów opublikował komunikat, że w reklamach Orange Finanse sprzed dwóch lat promujących kredyt konsumencki dane o warunkach tej oferty pokazywano tak, że nie można ich było odczytać.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Orange po decyzji UOKiK-u przyznaje: w reklamach Orange Finanse informacje o warunkach kredytu niemożliwe do odczytania

Postępowanie UOKiK-u w tej sprawie dotyczyło reklam „Dodatkowa gotówka na wymarzone zakupy” z drugiej połowy 2015 roku: spotu (emitowanego m.in. w kinach oraz na ekranach w autobusach miejskich i centrach handlowych), reklam prasowych i radiowych oraz ulotek. Urząd stwierdził, że w tych materiałach brakowało informacji o kwocie odsetek przy spłacie tego kredytu oraz zakresie umocowania Orange Polska do dokonywania czynności faktycznych lub prawnych (firma w ramach oferty Orange Finanse jest tylko pośrednikiem kredytowym, za udzielenie kredytu odpowiada mBank).

Orange Polska pod koniec grudnia 2015 roku zobowiązał się do zaniechania zakwestionowanych praktyk i wstrzymał tę kampanię.

UOKiK decyzję w tej sprawie podjął w drugiej połowie czerwca br. Nakazał też firmie publikację oświadczenia, że według UOKiK-u spot reklamowy Orange Finanse naruszył zbiorowe interesy konsumentów, ponieważ wymagane ustawowo informacje o warunkach oferowanego kredytu pokazywano za krótko i zapisano zbyt małą czcionką, przez co nie można było ich odczytać, ponadto Orange Polska oferował ten kredyt jako pośrednik.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/orange-polska-przeprasza-za-reklame-porownawcza-z-nieaktualna-oferta-t-mobile-polska ##

grafika

Firma została zobowiązana, żeby w ciągu trzech miesięcy zamieścić to oświadczenie w trzech dziennikach ogólnopolskich (w jednym wydaniu każdego z nich, a także przez dobę na stronach głównych ich serwisów internetowych), a także na monitorach w swoich punktach obsługi klientów (40-sekundowy spot emitowany minimum 288 razy w ciągu trzech dni roboczych z rzędu).

Oświadczenie opublikowano już m.in. w „Super Expressie”, zamieszczono je także w serwisie internetowym Orange Finanse.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu