Od stycznia do października br. sieci komórkowe wydały na reklamy w mediach pozainternetowych ponad 1,17 mld zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Wydatki telekomów były większe we wszystkich kanałach komunikacji poza outdoorem. Na reklamę zewnętrzną przeznaczono w tym roku 2,2 proc. mniej niż przed rokiem (107,4 mln zł).
W największym stopniu wzrosły nakłady sieci komórkowych na indoor i reklamę radiową.W tym pierwszym kanale komunikacji telekomy wydały 123,2 proc. więcej rok do roku (1,7 mln zł). W radio zainwestowały z kolei o 71,5 proc. więcej - blisko 170 mln zł.
Wartość reklam w telewizji wzrosła o 4,1 proc., do 793,3 mln zł, w kinach - o 5,5 proc., do 67,4 mln zł. Magazyny na reklamach sieci komórkowych zarobiły 7,9 proc. więcej niż przed rokiem (25,6 mln zł), a gazety - 6,5 proc. więcej (8,8 mln zł).

W pierwszych dziesięciu miesiącach br. największym reklamodawcą wśród telekomów była firma Orange Polska, mimo zredukowania budżetu o 2,1 proc. (do 338,4 mln zł). Jesienią promowała m.in. Orange na kartę kampanią z udziałem Roberta Górskiego, Neostradę z udziałem Serca i Rozumu oraz nju mobile. Natomiast już w listopadzie serię reklam z bohaterami „Rodzinki.pl” zastąpiła nowym cyklem kampanii z wieloma aktorami.
Drugim pod względem wydatków promocyjnych w tradycyjnych mediach operatorem komórkowym była spółka P4 (właściciel Play) z wydatkami w wysokości 319,5 mln zł (wzrost o 9 proc. w skali roku). Trzecią lokatę w tym zestawieniu zajął Polkomtel (należy do niego m.in. Plus), który na promocję swoich brandów przeznaczył w tym roku 257,5 mln zł (12,3 proc. więcej).
Reklamy T-Mobile w omawianym okresie warte były blisko 218 mln zł (wzrost o 20,2 proc.), a Virgin Mobile Polska - 40,7 mln zł (wzrost o 156,4 proc). Ten ostatni operator w połowie października wprowadził nową ofertę #Fremium i promował ją kampanią pod hasłem „Daj się rozpieścić!”, której główną bohaterką jest Gigababcia.

T-Mobile pod koniec października zaczął nową odsłonę kampanii z udziałem Tomasza Kota, prowadzoną pod hasłem „Hit od T-Mobile”.
Najbardziej reklamowaną marką sieci komórkowej był w okresie od stycznia do października br. Play - spółka P4 na jego wsparcie wydała 220,7 mln zł, czyli 40,4 proc. więcej niż rok temu. Ten brand konsekwentnie wspierany jest reklamami z udziałem celebrytów, np. Kamila Bednarka.
Na reklamy marki Orange wydano w tym czasie 171,7 mln zł (1,5 proc. mniej w skali roku), a na wsparcie Plusa (Polkomtel) - 156,9 mln zł (14,6 proc. więcej). Ten ostatni brand od kilku miesięcy promowany jest kampaniami z udziałem siatkarzy.
Działania reklamowe marki T-Mobile (T-Mobile Polska) w pozainternetowych mediach wyceniono w omawianym okresie na 135,4 mln zł (5,4 proc. więcej niż rok temu), a Orange dla Firm - 67,7 mln zł (97,1 proc. więcej).











