W czwartek jury Cannes Lions przyznało agencji Ogilvy Poland za kampanię „Ostatnie drzewo” zrealizowaną pro bono dla Greenpeace, a poświęconą Puszczy Białowieskiej 10 kolejnych nagród.
Agencja zdobyła dwa złota w kategoriach: Social&Influencer Lions (podkategoria Content Placement) i Media Lions (podkategoria Not-for-profit/Charity).
Dwa srebra zostały jej przyznane w kategoriach: PR (podkategoria Content-led Engagement &Marketing) i Media Lions (podkategoria: Use of Social Platforms).
Sześć brązowych statuetek twórcy kampanii odebrali w kategoriach: Social&Influencer Lions (w podkategoriach: Innovative Use of Community, Not-for-profit/Charity i Social Purpose), Media Lions (podkategoria: Use of Branded Content created for Digital or Social), PR (podkategorta: Social Community Buiding&Management) i Direct Lions (podkategoria: Digital&Social: Co-Creation&User Generated Content).

Dzień wcześniej kampanię „Ostatnie drzewo” uhonorowano trzema Lwami: złotym, srebrnym i brązowym. Kampania znalazła się w sumie na 17 shortlistach, a łącznie zdobyła 13 nagród.
Projekt „Ostatnie drzewo” realizowany był latem ub.r. przez Ogilvy na zlecenie Greenpeace. Głównym celem akcji było zwiększenie świadomości istnienia i znaczenia Puszczy Białowieskiej wśród młodych ludzi, zbiórka funduszy na współorganizowane przez Greenpeace tzw. Leśne Patrole. Ponadto organizatorzy zachęcali do zbierania podpisów pod petycją o powiększenie obszaru ochrony ścisłej na cały teren Puszczy Białowieskiej (obecnie jest to tylko 17% terenu). Kampania obejmowała działania w internecie, social mediach (w tym pokazy gry na YouTube, kanał na Twichu i streamy na Facebooku) i eventy specjalne. Została przygotowana i przeprowadzona przez Ogilvy Poland pro bono.

Puszcza Białowieska w skali 1:1
- To nie jest kolejny komercyjny dla klienta - to projekt pro bono dla organizacji pozarządowej o charakterze non profit. Dalej od komercji już nie można wylądować. Tak, emocje były i są. To projekt ważny. Puszcza Białowieska to nasze dziedzictwo narodowe i ostatni skrawek tego typu natury. Zależy nam na tym, żeby jej pomóc przetrwać. To dlatego projekt ma taką skalę - bez zaangażowania, bez emocji, bez poświęcenia co najwyżej można print zrobić - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl jeden z twórców kampanii - Wojciech Kowalik, senior copywriter z Ogilvy & Mather.
Jak przyznaje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że jej celem było także stworzenie pola do debaty nad rolą przyrody w życiu młodszych pokoleń. - Debata już trwa, tylko w złym stylu - w narzuconej narracji spolaryzowania. My chcemy spróbować czegoś innego - ta kampania jest próbą stworzenia neutralnej przestrzeni dla ludzi do wzajemnego edukowania się i wymiany poglądów. Młodsza grupa już to wspaniale podchwyciła - na Youtube, przy filmach nagranych przez graczy na naszej mapie, są setki komentarzy, z których prawie żaden nie jest negatywny. Poważnie, dzieciaki zaczęły sobie rozmawiać o Puszczy Białowieskiej, w drugim tygodniu wakacji siedzą w domach i uczą się o ochronie środowiska - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kowalik.

Gracze Minecrafta Puszczę Białowieską mogą zobaczyć po zalogowaniu się na serwer twórców IP 149.202.193.30 i nazwie ostatniedrzewo.pl. Wirtualną mapę można także pobrać na swój serwer.
Bez kolejnych polskich nagród
Na shortlistach znalazły się też FCB Bridge2Fun (w kategorii Media Lions – Media/Entertainment) z kampanią dla Showmax oraz Grey Group Poland z kampanią „Vent Inspection Ad” dla Pepco (w kategorii Media Lions – Use of Print/Outdoor). Te agencje nie zdobyły jednak nagród.
W kolejnych ogłoszonych kategoriach, w których nagrody zostaną przyznane dziś wieczorem (w piątek) nie ma już żadnych prac polskich agencji.











