Outbox może zrealizować kilka przejęć w perspektywie półtora roku

Spółka konsultingowa specjalizująca się we wspieraniu systemów CRM(Customer Relationship Management), Outbox może w perspektywiepółtora roku dokonać kilku przejęć, poinformował członek zarząduMarcin Ciesielski w rozmowie z agencją ISB.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

"Nie szukamy gigantów, poszczególne transakcje mogą mieć wartość5-8 mln zł" - powiedział ISB Ciesielski. Dodał, że Outbox rozmawiaz firmami z Polski i Europy Środkowej, jedna z nich jest notowanana rynku NewConnect. Transakcje raczej nie zostaną zrealizowane wtym roku, realna perspektywa to półtora roku.

"Interesują nas firmy działające w obszarze CRM, nie chcemy byćfirmą od wszystkiego" - zaznaczył Ciesielski. Dodał, że Outboxpoprzez akwizycje chce pozyskać nowych klientów, referencje, bądźrozwiązania CRM dla tych sektorów w których jest słabiej obecny.Ciesielski zastrzegł jednak, że zarząd zamierza podchodzić doprzejęć z dużą ostrożnością.

"Obecna sytuacja na rynku sprzyja dokonywaniu akwizycji, jednakczęść firm, które można kupić przeżywa jakiegoś rodzaju kłopoty.Trzeba je właściwie zidentyfikować i umieć wybrać perełki" -powiedział Ciesielski.

Choć Outbox szuka firm do przejęcia w Polsce lub EuropieŚrodkowej, jego strategia rozwoju zakłada coraz mocniejsze wejściena rynki zachodnie. W 2008 r. spółka generowała 16% swoichprzychodów za granicą.

"Chcemy, żeby ten udział wzrósł przynajmniej do 30-40%, choć wtym roku to niemożliwe ze względu na sytuację na rynku" -powiedział Ciesielski. Dodał, że obecność na rynkach zagranicznychjest też dla Outbox kluczowa ze względu na wagę referencji, któremoże na nich zdobyć.

Na początku tego roku przedstawiciele Outbox deklarowali, że wperspektywie 3-4 lat spółka może zostać wprowadzona na giełdę.Ciesielski potwierdził te deklaracje.

"W tej chwili nie potrzebujemy inwestora z kapitałem na rozwój"- podkreślił Ciesielski. Zaznaczył, że spółka mogłaby byćzainteresowana współpracą z inwestorem branżowym. W tym przypadkuwspółpraca strategiczna byłaby dla Outbox bardziej interesującąopcją niż kapitałowa.

Pod koniec kwietnia Outbox informował, że - według ocen jegoekspertów - polski rynek oprogramowania i usług wdrażania CRMpowinien rosnąć w najbliższych latach w tempie 12% rocznie. W 2008r. przychody spółki wyniosły 31 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 55%r/r.

"Pierwsza połowa roku była dla nas dobra, udało nam się wdalszym ciągu zwiększać przychody" - powiedział Ciesielski.Przyznał, że rynek jest obecny trudny, ale zaznaczył też, żepojawia się na nim obecnie więcej nowych zapytań ofertowych odnowych klientów. Według Ciesielskiego, Outbox korzysta na tym, żewiększość jego przychodów jest generowanych w segmencie "telco",który jest relatywnie odporny na spowolnienie gospodarcze. Może byćteż bardziej elastyczny (również cenowo) od głównych rywali,którymi są globalne koncerny.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele