Poszukiwanie najlepszej oferty
Do tej pory na polskim rynku nie było kompletnego narzędzia, które ułatwiłoby proces poszukiwania najkorzystniejszej oferty usług telekomunikacyjnych. Polscy konsumenci byli więc zdani wyłącznie na siebie i poświęcali dużo czasu i energii szukając rzetelnej informacji na temat różnych rozwiązań oferowanych im przez operatorów.
Badanie wykonane przez TNS Polska wykazało, że co trzeci internauta ma problem z wyborem korzystniejszego kosztowo rozwiązania spośród dwóch dostępnych opcji. Konsumenci mają również trudności z prawidłowym oszacowaniem rzeczywistej ceny wybranego pakietu. Podczas ćwiczenia konsumenckiego przeprowadzonego w ramach badania, aż 82% ankietowanych błędnie obliczyło koszt przykładowego abonamentu.
Rynek telekomunikacyjny przynosi konsumentom wiele korzyści, ale jednocześnie jest dla nich trudny – komentuje Grażyna Rokicka, prezes zarządu Stowarzyszenia Konsumentów Polskich - Każdego roku pojawiają się nowe produkty (zarówno usługi, jak i towary), a konsumenci często nie są w stanie ocenić dostępnych na rynku ofert – dodaje.

„Wiem, co wybieram”
Analiza danych z raportu „Wiem, co wybieram” pozwala stwierdzić, że dużym problemem polskich konsumentów jest dostęp do klarownej i pełnej informacji o usługach telekomunikacyjnych. Strony internetowe operatorów, wskazane przez 74% ankietowanych, jako główne źródło informacji o ofertach, nie pozwalają dokonać optymalnego wyboru, dostosowanego do indywidualnych potrzeb każdego klienta.
Zdaniem polskiego oddziału Europejskiego Centrum Konsumenckiego tylko „zebranie wszystkich danych w jednym miejscu i uporządkowanie ich według tożsamych kryteriów daje szansę na dokonanie korzystnego wyboru”. Nowy portal internetowy wprowadza tę ideę w życie.
Usługa szyta na miarę
Pan Wybierak analizuje kilkadziesiąt parametrów wchodzących w skład ofert telekomunikacyjnych i dobiera tę, która najefektywniej odzwierciedla preferencje użytkownika, nie faworyzując żadnego z dostawców.

System usprawnia proces decyzyjny wyboru oferty telekomunikacyjnej, umożliwiając konsumentowi podjęcie świadomej decyzji. Dzięki temu otrzymujemy produkt, który spełnia nasze wymagania, za najlepszą możliwą cenę – komentuje Paweł Jamiołkowski, dyrektor zarządzający PanWybierak.pl











