Piano Media: wydawcy są zadowoleni ze współpracy, powstanie agregat treści

Wydawcy, których witryny uczestniczą w projekcie Piano Media, są zadowoleni, że ruch na ich stronach nie spadł. Dlatego do projektu dołączane są kolejne serwisy. Piano pracuje też nad stroną z wszystkimi treściami dostępnymi za paywallem i wersjami mobilnymi witryn.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Od września 42 strony internetowe siedmiu polskich wydawców (Agory, Mediów Regionalnych, Polskapresse, Ringier Axel Springer, Muratora, Edytora i Polskiego Radia) rozpoczęły korzystanie z platformy Piano Media umożliwiającej pobieranie opłat za wybrane treści.

Jak podało Piano Media w komunikacie, wydawcy deklarują, że po zamknięciu stron za paywallem ruch na nich się nie zmniejszył.

- Zleciliśmy wykonanie badania sprawdzającego wpływ systemu Piano na nasz ruch internetowy i liczbę odsłon - okazało się, że Piano nie ma negatywnego wpływu - mówi Agnieszka Starewicz-Jaworska, dyrektor ds. contentu w Muratorze, który umieścił za paywallem dwa serwisy poradnikowe Muratordom.pl i Poradnikzdrowie.pl, a także witrynę „Super Expressu”.

- W rzeczywistości, badany ruch w niektórych przypadkach nawet się powiększył. Na przykład w serwisie Muratordom.pl zauważyliśmy, że dodawanie nowych artykułów Premium poprawia nasze statystyki. Wyniki badania dowodzą, że nie odsuwamy się od naszych użytkowników, a wręcz przyciągamy nowych, dla których płacenie za dostęp do treści nie stanowi żadnej przeszkody - dodaje Starewicz-Jaworska.

Agora zdecydowała nawet, że zwiększy liczbę treści zamkniętych za paywallem - w Piano znalazła się strona z treściami z „Piątku Ekstra” - nowej części magazynowej piątkowego wydania „Gazety Wyborczej”.

- Jesteśmy usatysfakcjonowani pierwszymi efektami wprowadzenia części naszych treści do Piano - mówi Michał Gwiazdowski, kierownik ds. mediów cyfrowych w „Gazecie Wyborczej”.

Jednak nie wszyscy wydawcy entuzjastycznie wypowiadali się dotąd na temat funkcjonowania Piano Media. Na konferencji w połowie września br. o niezadowoleniu z systemu mówili przedstawiciele Grupy Polskapresse, która za paywallem zamknęła część kontentu z witryn swoich dzienników regionalnych. - Nie rozwija się zgodnie z oczekiwaniami. Nie ma wielu chętnych do płacenia, ale pamiętajmy, że dopiero wystartował - mówiła wtedy Dorota Stanek, prezes Polskapresse.

Piano podało, że najwięcej prenumerat kupowanych jest w godzinach 8-10 rano, około południa w godzinach 12-13 oraz wieczorami między godzinami 20 a 22. Co więcej, prawie 30 proc. osób, które kupiły dostęp do usługi Piano, zrobiło to ze stron nie zamkniętych.

Z badań przeprowadzonych przez Piano wśród użytkowników którzy chcieli przeczytać zamknięte artykuły, a mimo to nie wykupili dostępu, okazało się, że 44 proc. nie jest przeciwnych płaceniu za treści w internecie, co stanowi wyższy odsetek niż w analogicznych badaniach przeprowadzonych na Słowacji (40 proc.) i w Słowenii (38 proc.). Wśród tych 44 proc. respondentów, 19 proc. uznało, że cena jest zbyt wysoka, 18 proc. nie rozumiało produktu, a 7 proc. nie ma zaufania do płatności realizowanych przez internet.

Spółka przyspieszyła prace nad wprowadzeniem jednolitej witryny agregującej wszystkie treści różnych wydawców objęte paywallem, co zdaniem Piano powinno poprawić zrozumienie produktu i jego promocję.

- Płatne treści w internecie to element dynamicznego i szybko zmieniającego się rynku. W niedalekiej przyszłości chcemy sprawić, aby treści płatne były łatwiejsze do odnalezienia, sortowania i personalizowania, a także dostarczyć je na każdej możliwej platformie, w postaci wersji mobilnej oraz dedykowanej aplikacji - zapowiada prezes Piano Media Tomáš Bella.

Piano Media zawarło ostatnio także partnerstwo z kolejnym dostępnym w Polsce systemem - YetiPay, dzięki czemu 200 tys. osób korzystających z tej usługi będzie mogło przy jej pomocy zakupić prenumeraty Piano.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+