Pierwszy kwartał 2011 r. powyżej planu w Banku Pocztowym

Pozyskanie 50 tys. Klientów i bardzo dobre wyniki sprzedażowe pozwoliły Bankowi Pocztowemu osiągnąć zakładany wynik na działalności bankowej i w 140% zrealizować planowany na I kw. 2011 r. wynik netto*.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W I kw. 2011 r. Bank Pocztowy z nadwyżką zrealizował zakładane na ten okres wyniki biznesowe w większości obszarów, przekraczając plany zarówno w części depozytowej, jak i kredytowej oraz pozyskując średnio 1,2 tys. Klientów dziennie.

W ciągu 3 miesięcy 2011 r. Bank Pocztowy pozyskał największą w dotychczasowej historii liczbę nowych Klientów. W I kw. przekonał do swoich usług 50 tys. osób, dzięki czemu liczba Klientów przekroczyła 875,5 tys. Bank otworzył w tym czasie ponad 43 tys. Pocztowych Kont Standard i Nestor, czyli średnio 14 tys. rachunków osobistych miesięcznie.  

Na koniec I kw. 2011 r. wartość depozytów ogółem wyniosła 3,7 mld zł - saldo depozytów detalicznych 2,1 mld zł, a depozytów korporacyjnych blisko 1,7 mld zł. Na lokatach Banku Pocztowego Klienci detaliczni zdeponowali w czasie 3 miesięcy ponad 850 mln zł.

Łączne saldo kredytów wyniosło 2,8 mld zł. Zgodnie z oczekiwaniami Banku Pocztowego wartość sprzedaży kredytów konsumpcyjnych i mieszkaniowych przekroczyła 235 mln zł. Ponad 122 mln zł przypadło na kredyty konsumpcyjne, dzięki czemu saldo kredytów gotówkowych osiągnęło blisko 860 mln zł. Wartość kredytów mieszkaniowych udzielonych przez Bank Pocztowy w ciągu trzech miesięcy 2011 r. wyniosła 113 mln zł. Największą popularnością cieszyły się Kredyty Mieszkaniowe – stanowiły one 47% umów podpisanych w tym roku oraz Kredyty Mieszkaniowe z dopłatami –  41%. Łączna sprzedaż kredytów detalicznych zamknęła się w tym kwartale wynikiem 270 mln zł, a kredytów w obszarze instytucjonalnym 97 mln zł.

Jednocześnie Bank Pocztowy intensywnie rozwija swoją sieć, tworząc kolejne mikrooddziały w Urzędach Pocztowych. Liczba funkcjonujących już 25 specjalnych punktów obsługiwanych przez pracowników Banku, z dostępem do jego baz, systemów i aplikacji zgodnie z planem do końca półrocza powinna zostać podwojona.  

Bank Pocztowy realizował również jedną ze swoich strategicznych inicjatyw, prowadząc w pierwszych miesiącach 2011 r. akcję edukacji finansowej „Skarpety na nogi! Pieniądze na konto!”.  Ponadto od stycznia do marca w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych trwała kampania reklamowa bezpłatnych Pocztowych Kont Standard i Nestor oraz kredytu gotówkowego Raz Dwa.

Uzyskane wyniki sprzedażowe pozwoliły Bankowi Pocztowemu uzyskać wynik na działalności bankowej na poziomie 59,8 mln zł i w konsekwencji wynik netto w wysokości 4 mln zł i realizację planu za I kw. 2011 r. w ponad 140%*.

*Dane przed audytem

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"