Piotr Metz: Trójkę od stacji komercyjnych odróżnia tradycja i szlachetność brzmienia

Dziennikarz Piotr Metz został wczoraj dyrektorem muzycznym Programu III Polskiego Radia. Chce postawić na tradycję i silniejszą obecność na antenie polskiej muzyki. - Szlachetność brzmienia odróżnia Trójkę od komercyjnych stacji - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Metz.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:

Metz zastąpił dotychczasowego szefa redakcji muzycznej Grzegorza Hoffmana, który pozostaje w Trójce i nadal prowadzi autorską audycję „GH+”. Do jego obowiązków należy programowanie playlisty PR3 oraz nadzór nad redakcją muzyczną rozgłośni.

Z Trójką Piotr Metz związany jest od 11 lat, prowadzi tam m.in. autorską audycję „Lista osobista”. W styczniu 2014 roku został kierownikiem redakcji muzycznej Polskiego Radia Kraków. Wcześniej pracował w RMF FM m.in. jako dyrektor muzyczny stacji w latach 1990-2001, był także dyrektorem programowym Radia Eska Kraków i Radiostacji oraz redaktorem naczelnym pisma „Machina”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pawel-lisicki-nowym-prowadzacym-salon-polityczny-trojki ##

Z Piotrem Metzem rozmawiamy o jego wizji na muzyczną stronę Programu 3.

Jaki ma pan pomysł na muzyczny przekaz Trójki?

- Chciałbym wykorzystać w swojej pracy doświadczenia z różnych branżowych miejsc. Ale z Trójką jestem związany od 1982 roku i dla mnie kluczem do tej stacji są dwa słowa: tradycja i szlachetność.

Co to znaczy?

- Chodzi mi o pewną szlachetność brzmienia, która odróżnia Trójkę od komercyjnych stacji. Na „Liście przebojów Trójki”, którą niedawno miałem przyjemność prowadzić, 25 utworów w pierwszej trzydziestce było polskimi piosenkami. To są rzeczy, które wyróżniają Program 3 i kontestują to, co się dzieje w branży muzycznej.

Czy dyrekcja Trójki przedstawiła własny plan na muzyczną stronę anteny?

- Nie, zapytano o moją wizję. Przedstawiłem swój pomysł na kierunek muzyczny stacji, został on przyjęty. Tradycja i podkreślanie obecności polskiej muzyki są ważnymi elementami tego planu.

Chcę, żebyśmy tradycję rozumieli nie tylko jako Pink Floyd. Mamy teraz na przykład renesans tego, co wydawało się być anachronizmem, a okazało się byc polską klasyką. Będziemy tę tradycję kultywować. Ale oczywiście nie możemy nie zauważać nowych rzeczy. Ale też strasznie się cieszę z tegorocznych nominacji do Fryderyków, zarówno dla Taco Hemingwaya, który w Trójce pojawił się bardzo wcześnie, a także dla zespołu Terrific Sunday, który w ogóle po raz pierwszy pojawił się u nas na antenie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa