Pisma people: „Party” liderem w 2012 roku, „Gala” zyskała najwięcej

Liderem sprzedaży w segmencie magazynów people w 2012 roku pozostało „Party” (Edipresse Polska), które minimalnie wyprzedziło „Show”. Największy spadek sprzedaży w ub.r. zanotował „Flesz”, a najwięcej zyskała „Gala”.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika “Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w ub.r. wyniosła 431 819 egz. i była niższa o 2,63 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Magazyn ten utrzymał jednak pozycję lidera.

Na drugim miejscu uplasował się konkurencyjny dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek średniej sprzedaży ogółem wynoszący zaledwie 0,67 proc. i średni wynik na poziomie 428 894 egz.

Na trzeciej lokacie z wynikiem na poziomie 303 624 egz. znalazł się nowy magazyn people Bauera - „Grazia”. Tytuł ten ukazuje się jednak dopiero od końca listopada 2012 roku - w sumie w ub.r. na rynek weszły trzy wydania tego tego dwutygodnika, wsparte kampanią reklamową i w promocyjnej cenie 2 zł (obecnie „Grazia” kosztuje 2,99 zł).

Z pozycji trzeciej na czwartą spadł „Flesz” (Edipresse Polska), który sprzedał się średnio w liczbie 278 875 egz. Tytuł ten stracił najwięcej w zestawieniu, bo aż 29,44 proc. „Flesz” ukazywał się w 2012 roku na rynku przez pełne 12 miesięcy, ale w 2011 roku dopiero od połowy października.

Największy wzrost średniej sprzedaży ogółem zanotowała plasująca się cały czas na ostatnim miejscu „Gala” (G+J Polska). Jej wynik poszedł do góry aż o 38,13 proc. i wyniósł 139 425 egz. W 2011 roku tytuł przez pierwsze miesiące był jeszcze tygodnikiem.

W grudniu ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem był natomiast dwutygodnik „Show”, który zanotował wynik na poziomie 401 528 egz. po spadku o 5,3 proc. Drugie miejsce zajęło „Party” ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 361 296 egz. (spadek o 6,4 proc.). Na podium znalazła się jeszcze ukazująca się w promocyjnej cenie od listopada ub.r. „Grazia”. Jej dwa grudniowe wydania dały średni wynik na poziomie 306 205 egz.

Największy spadek sprzedaży ogółem w ostatnim miesiącu ub.r. zanotował „Flesz” - jego wynik zmalał o 33,59 proc. do 223 418 egz. Z kolei tytułem, który osiągnął największy wzrost, była „Gala”. Jej średnia sprzedaż ogółem poszła do góry o 19,7 proc. do 104 626 egz.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online