Dla 90 proc. pań piana to zupełnie nieistotna cecha piwa, podczas gdy dla 17 proc. panów to arcyważny atrybut chmielowego trunku.
Kobiety generalnie nie zwracają uwagi, jakie piwo piją - robi to tylko 7,5 proc. z nich. Jest to natomiast niezwykle istotne dla mężczyzn - 98,5 proc. pamięta, jakie piwo pili ostatnio.
Dla kobiet liczy się przede wszystkim wysoka "pijalność" chmielowego napoju: 43 proc. deklaruje, że jeśli chodzi o piwo jasne najbardziej lubi trunek bez dominującego smaku (42 proc. mężczyzn). Panie (32 proc.) dwukrotnie bardziej niż mężczyźni (16 proc.) cenią w piwie łagodny smak. Z tego samego powodu większość kobiet unika goryczki pochodzącej z chmielu - 5 proc. twierdzi, że to ważna cecha piwa (w kontraście do 14 proc. panów).
Polkom przeszkadza wysoka zawartość alkoholu w trunkach. 32 proc. piwoszek deklaruje, że lubi uczucie lekkiego szumu w głowie wywoływanego przez alkohol, podczas gdy w przypadku mężczyzn podobnego zdania jest 53 proc.

Panie piją mniej niż panowie. Pomimo, że stanowią ok. 40 proc. aktywnych konsumentów piwa w Polsce (konsumpcja co najmniej raz w miesiącu), spożywają ok. 1/5 z 38 mln hl piwa, które sprzedaje się na polskim rynku w ciągu roku.
73 proc. kobiet zgadza się ze stwierdzeniem, że klasyczne piwo pasuje do kobiety (twierdzi tak 60 proc. mężczyzn). Z drugiej strony natomiast 75 proc. kobiet przyznaje, że piwo jest nieodłącznym elementem męskiego świata (potwierdza to także 83 proc. panów).
13,5 proc. pań pije piwo z sokiem (latem ten udział wzrasta do 20 proc.). Do takiego zachowania przyznaje się tylko 3 proc. mężczyzn.
Kobiety dwukrotnie rzadziej kupują napoje energetyczne niż faceci. 15 proc. pań i 30 proc. mężczyzn w wieku 18-65 lat przyznało, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy piło "energetyki".
Badania zostały przeprowadzone przez GfK Polonia dla Grupy Żywiec na reprezentatywnych próbach 4470 piwoszy (osób, które piją piwo co najmniej raz w miesiącu) w wieku 18-65 lat (w okresie lipiec 2011 - czerwiec 2012), 5529 piwoszy w wieku 18-65 lat, którzy pili piwo w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie, oraz 178 okazjonalnych piwoszy, którzy pili piwo 1-6 miesięcy wcześniej (w okresie listopad-grudzień 2011).











