"Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba" w proekologicznej akcji piwa Żubr

Kompania Piwowarska rozpoczęła IV edycję kampanii CSR pod hasłem „Żubr ratuje życie zagrożonych gatunków”. Zamiast króla puszczy na butelkach i puszkach piwa Żubr zajmą: ryś, niedźwiedź, łoś i sóweczka. Celem akcji jest pomoc zagrożonym gatunkom oraz zachęcanie konsumentów do odpowiedzialnego zachowania wobec przyrody.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
"Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba" w proekologicznej akcji piwa Żubr

Głównym elementem kampanii jest spot wideo nawiązujący do kryzysu klimatycznego, w którym Żubr zaznacza, że problemy przyrody dotyczą każdego. Przedstawiono w nim puszczę zagrożoną pojawieniem się trąby powietrznej. Pokazano, że szczęście mają te zwierzęta, które spotkają na swojej drodze żubra - niezawodnego opiekuna.

Mimo humorystycznego hasła: “Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba” - przekaz kampanii ma wymiar edukacyjny. Działania obejmują opakowania piwa Żubr z wizerunkami zagrożonych gatunków, POSM oraz współpracę z wybranymi lokalnymi sieciami handlowymi.

Kampania jest prowadzona w telewizji i mediach społecznościowych, także z udziałem influencerów.

 

- Kolejną odsłoną kampanii edukacyjnej chcemy ponownie wzbudzić zainteresowanie konsumentów zagrożonymi gatunkami, umożliwiając głębszą relację z Żubrem, opartą na realnej wartości, nie tylko na poziomie produktowym – mówi Urszula Czerniawska-Kapeluch, senior brand manager Żubr.

Żubr razem z organizacjami ekologicznymi

Ponad dwa lata temu powstał Fundusz Żubra. Jego celem jest edukacja społeczeństwa oraz ratowanie i ochrona dzikich zwierząt w najcenniejszych przyrodniczo rejonach w Polsce.

Od 2019 r. marka Żubr wspiera działania organizacji ekologicznych, jednostek państwowych oraz naukowych. Ufundowała specjalistyczny sprzęt dla Białowieskiego Parku Narodowego, wspólnie z Instytutem Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk przeprowadziła akcję ocieplającą wizerunek nietoperzy, wsparła akcję ratowania Dębu Dunin – Europejskiego Drzewa Roku 2022, współpracowała również ze Stowarzyszeniem Leśne Przytulisko Ośrodek Rehabilitacji Dzikich Zwierząt.

W 2021 r. Fundusz Żubra wraz z Biebrzańskim Parkiem Narodowym przeprowadził akcję wykupu od prywatnych właścicieli działek znajdujących się na terenie parku, co pozwoliło oddać dzikiej przyrodzie należne jej tereny i chronić siedliska zagrożonych gatunków ptaków żyjących w Dolinie Biebrzy. Była to pierwsza tego typu inicjatywa na styku biznesu i ochrony przyrody w Polsce, będąca odpowiedzią, m.in. na postulaty Unii Europejskiej i ONZ, które nawołują do oddawania przyrodzie należnych jej terenów, aby powstrzymać kryzys klimatyczny i środowiskowy.

W ramach kampanii i działalności Funduszu Żubra do końca roku planowane są cztery akcje we współpracy z organizacjami ekologicznymi. Fundusz będzie kontynuował współpracę z Instytutem Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk, ale przy zupełnie nowym projekcie.

Za koncepcję spotu telewizyjnego odpowiada agencja PZL, produkcją zajął się dom produkcyjny Papaya Films, postprodukcją - Platige Image, a udźwiękowieniem - Juice. Działania PR i digital przygotowała Huta 19 im. Joachima Fersengelda, media zaplanował i zakupił dom mediowy Zenith.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele