Piwo Żywiec w artykule o aktorze biorącym narkotyki. „To szkodliwe i krzywdzące dla marki”

Angielski tabloid „The Daily Mirror”, opisując uzależnienie od narkotyków aktora Paula Granta, zilustrował to zdjęciami pokazującymi go z piwem Żywiec w ręku. - Nawet dla marki alkoholowej taka publikacja ma negatywny, wręcz katastrofalny wpływ na wizerunek - komentują eksperci. - Zdjęcia wykorzystane przez redakcję w sposób krzywdzący eksponują markę Żywiec, zwróciliśmy się z naszym stanowiskiem do „The Daily Mirror” - informuje Grupa Żywiec.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W weekendowym wydaniu „The Daily Mirror” znalazł się obszerny tekst na temat problemów z narkotykami aktora Paula Granta, znanego m.in. z „Gwiezdnych wojen” i filmów o Harrym Potterze. Dziennikarze opisali, jak Grant opowiada o swoich kłopotach, „żłopiąc przeterminowane, tanie piwo, którego czteropak kosztuje 4 funty”.

Towarzyszą temu zdjęcia, na których wyraźnie niedysponowany Grant trzyma w ręku puszkę piwa Żywiec, by za chwilę położyć ją na stole i wciągać z niego narkotyki. „Kokaina i mocne polskie piwo to broń, którą wybrał Paul” - głosi podpis pod jedną z fotografii.

grafika

Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec, przyznaje, że firma nie jest zadowolona z tego, że jej marka została wykorzystana do zilustrowania artykułu o problemach narkotykowych angielskiego aktora.

- W naszej ocenie takie wykorzystanie zdjęcia z logo marki Żywiec narusza jej wizerunek w sposób nieuzasadniony i szkodliwy. Szczególnie, że bardzo dbamy nie tylko o jakość naszego flagowego piwa, ale też wkładamy wiele wysiłku, żeby budować jego pozytywny wizerunek wśród konsumentów oraz propagować jego odpowiedzialne spożycie - dodaje Borucka. - W tym kontekście zdjęcia wykorzystane przez redakcję w sposób krzywdzący eksponują markę Żywiec i wywołują negatywne skojarzenia. Zwróciliśmy się z naszym stanowiskiem do redakcji „The Daily Mirror”.

Pytani przez Wirtualnemedia.pl eksperci są zgodni, że nawet dla marki alkoholowej obecność w takim kontekście przynosi same straty. - A w tym przypadku wyszło wręcz katastrofalnie. Gazeta niskiej jakości, zaś samemu bohaterowi tej historii ciężko przypisać jakiekolwiek atrybuty, z którymi konsumenci marki chcieliby się utożsamiać - wylicza Michał Siejak, dyrektor zarządzający 6ix WoMM & Social Media i E_misja Interactive 360.

- Piwa to kategoria bardzo generyczna i w związku z tym wymagająca precyzyjnego i bardzo konsekwentnego pozycjonowania poszczególnych marek. Z tej perspektywy oddanie władzy w ręce ludu, w tym również jak widać niektórych dziennikarzy, praktycznie zawsze kończy się działaniem nijak niewpisującym się w konstrukcję marki. Kolejna sprawa - jakiej jakości dziennikarzem trzeba być, by pisząc ten materiał, nie wpaść na jakąkolwiek konkluzję dotyczącą obecności Żywca w materiale? - zastanawia się Siejak.

-Ta sytuacja pokazuje, jak ważne jest nie tylko eksponowanie produktu, czy logo, ale także kontekst, w którym ma to miejsce - dodaje Łukasz Skalski, prezes Concept Liberty Group. - Jedyny plus - teraz naprawdę wierzę, że nasze piwo piją także na Wyspach - zaznacza Michał Siejak.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele