PKO BP chwali się 4 milionami pobrań aplikacji IKO. "Kanał mobilny staje się najważniejszy"

Już 4 miliony użytkowników pobrało mobilną aplikację PKO Banku Polskiego. W trzecim kwartale tego roku liczba logowań do aplikacji IKO była o 60 proc. większa niż do bankowości internetowej iPKO. - Już teraz kanał mobilny dla części klientów podstawowym kanałem obsługi banków - ocenił na poniedziałkowej konferencji Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych w PKO Banku Polskim.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
PKO BP chwali się 4 milionami pobrań aplikacji IKO. "Kanał mobilny staje się najważniejszy"

Bank PKO BP poinformował, że liczba pobrań aplikacji mobilnych IKO przekroczyła 4 miliony, a liczba unikatowych użytkowników 3,6 mln. Dziennie klienci wykonują za jej pośrednictwem 600 tys. transakcji. Z podanych statystyk wynika, że IKO ma tygodniowo średnio 2,1 mln aktywnych użytkowników.

grafika
grafika
grafika

Bankowość mobilna wychodzi na pierwszy plan

Bank PKO BP szacuje, że do końca roku klienci wykonają w kanale mobilnym 172 mln transakcji - czyli tyle, ile od początku działania aplikacji IKO (2015r.) do końca poprzedniego roku. - To pokazuje w jak szybkim tempie przyrastamy. Już teraz kanał mobilny dla części klientów podstawowym kanałem obsługi banków - komentował w czasie spotkania z dziennikarzami Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych w PKO BP.

W pierwszym kwartale tego roku 59 proc. logowań na rachunki bankowe odbyło się za pomocą aplikacji, a 41 proc. przez bankowość internetową.

grafika

- Cały czas zdobywamy młodych klientów, dla których kanał mobilny jest najważniejszy nawet od internetowego - ocenił Michał Macierzyński. - Przed bankowością mobilną nie ma ucieczki - dodał ekspert.

Kwestią czasu jest wygaszenie wersji IKO dostosowanej do systemu Windows. - Planujemy to w najbliższych miesiącach, na razie jednak nie wymuszają tego na nas kwestie bezpieczeństwa - stwierdził Michał Macierzyński.

PKO BP zapowiada agregację kont

Jeszcze w tym roku PKO BP zapowiada wdrożenie tzw. open bankingu, czyli agregacji kont z innych banków w IKO. - W zasadzie jesteśmy na to gotowi, zależymy jednak nie tylko od siebie, ale i od innych banków i ich gotowości do agregacji - przyznał Macierzyński.

Plany na ten rok to również możliwość zakupu biletów parkingowych w wybranych miastach (tam, gdzie operatorem jest moBilet), możliwość aktywacji aplikacji na zagranicznych numerach telefonów oraz płatności powtarzalne bez kodu Blik.

Na przyszły rok PKO BP zapowiada rozwinięcie IKO dla sektora MŚP. - Chcemy obsługiwać ten segment w takim zakresie jak klientów indywidualnych - podkreślał Łukasz Kuc - dyrektor biura kanałów cyfrowych PKO BP. Bank pracuje także nad własnym chatbotem, który ma ułatwić obsługę klientów. Funkcja ta ma być dostępna najwcześniej w 2020r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu