PKO BP: aplikacja IKO na iOS z podglądem do kont z innych banków

PKO BP udostępnił w aplikacji mobilnej IKO na platformę iOS usługę otwartej bankowości, czyli podglądu kont z innych banków.

km
km
Udostępnij artykuł:

Otwarta bankowość (ang. open banking) to nowy sposób korzystania z usług płatniczych, który działa dzięki dyrektywie unijnej PSD2. Wprowadziła ona usługę dostępu do informacji o koncie (AIS - ang. Account Information Service). To dzięki niej można podpiąć konto z wybranego banku w aplikacji IKO.

Użytkownicy IKO na iOS mogą teraz podpiąć swoje konto Inteligo oraz konta prowadzone przez BNP Paribas, Millennium, Pekao, mBank, Santander i Alior Bank, w tym T-Mobile Usługi Bankowe.

PKO BP zapowiada, że powyższa lista banków będzie systematycznie poszerzana.

Korzystanie z otwartej bankowości jest bezpłatne, przy czym należy pamiętać, że podpinając konto z wybranego banku, nie zmienia się opłata za jego prowadzenie.

Aby podpiąć konto z innego banku w aplikacji IKO, należy na stronie głównej aplikacji przesunąć kafel z kontami lub przejść do Moje produkty -> Konta i wybrać kafel "Podepnij konta z innych banków", skrót "+" albo menu kontekstowe (ikona z 3 kropkami). Następnie należy wybrać z listy bank oraz określić sposób dodawania konta (można wpisać numer konta "ręcznie" lub wybrać go na stronie swojego banku). Po zaakceptowaniu wymaganych regulaminów i zgód, użytkownik zostanie przekierowany na stronę uwierzytelnienia do swojego konta w innym banku, gdzie należy potwierdzić podpięcie rachunku w aplikacji IKO. Po powrocie do aplikacji IKO wyświetli się podpięte konto z innego banku.

grafika
grafika
grafika

W jednym procesie można podpiąć wiele rachunków, ale tylko dla jednego banku. Jest to warunkowane dalszym procesem udzielania zgód oraz uwierzytelniania się po stronie banku prowadzącego rachunek. Aby podpiąć rachunki z kolejnego banku, należy ponownie wejść do procesu podpinania rachunku z innego banku w aplikacji IKO.

Dane podpiętych kont z innych banków w IKO aktualizują się automatycznie przy logowaniu do aplikacji. W dowolnej chwili można także kliknąć w przycisk "odśwież". Dodatkowo, nie rzadziej niż co 90 dni, użytkownik IKO będzie proszony o przedłużenie dostępu do podpiętych kont.

W ramach usługi podpinania rachunku z innego banku w IKO można podpiąć zarówno konta prowadzone dla osób fizycznych, jak i konta firmowe.

Żeby odpiąć konto z innego banku, wystarczy w aplikacji przejść do szczegółów konta, wybrać menu kontekstowe i zlecić odpięcie. W przypadku zlecenia podpięcia kilku kont z jednego banku, odpięcie jednego konta spowoduje również odpięcie pozostałych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"