Platformy reklamowe będą partnerami Accelerated Mobile Pages

Koncern Google zapowiedział, że platforma Accelerated Mobile Pages (AMP) zyska partnerów w postaci sieci reklamowych ułatwiających wydawcom monetyzację ich treści. Wśród nich są Outbrain, AOL, OpenX, DoubleClick i AdSense.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Platforma AMP została zapowiedziana przez Google na początku października br. Jest to rozwiązanie zbudowane z myślą o rynku mobilnym i opiera się na technologii AMP HTML, która umożliwia budowanie lekkich wersji stron WWW zawierających bogatą treść w postaci grafiki, filmów oraz innych elementów multimedialnych i interaktywnych.

Zapowiadając AMP Google przewidywał uruchomienie pierwszych stron z wykorzystaniem tej platformy na początek 2016 r. przy udziale ok. 30. wydawców. Teraz ogłosił, że do projektu przystąpili też pierwsi partnerzy z rynku reklamowego.

Koncern tłumaczy, że szybko uruchamiające się strony mobilne będą wymagały także sprawnie wyświetlanych reklam w odpowiednim formacie, które ułatwią wydawcom czerpanie dochodów z publikowanych treści. Wśród platform reklamowych, które zgłosiły udział w AMP są Outbrain, AOL, OpenX oraz należące do Google DoubleClick i AdSense. Przygotują one własne rozwiązania dostosowane do wymagań nowego projektu mobilnego, które mają być gotowe wraz z uruchomieniem AMP.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Michał Brański i Paweł Nowacki chwalili projekt AMP, podkreślając, że umożliwia on wydawcom dotarcie z interesującym przekazem do szerszej niż dotąd grupy odbiorców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"