"Podkręć" swoje kampanie reklamowe na TikToku. Lekcja z TikTok Ad Awards CE 2024

Bądź odważny i autentyczny. To hasło przyświecało tegorocznemu zwycięzcy najważniejszego konkursu reklamowego TikToka w Europie Środkowej – TikTok Ad Awards CE. Jakie pomysły i rozwiązania sprawiły, że to właśnie kampania #DoritosBoldSquad wyróżniła się na tle konkurencji, trafiając do 3,2 miliona unikalnych użytkowników i podniosła udział Doritos Romania w rynku w kategorii chipsów tortilla o niemal 8 punktów procentowych?

Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany
Udostępnij artykuł:
"Podkręć" swoje kampanie reklamowe na TikToku. Lekcja z TikTok Ad Awards CE 2024

TikTok nagradza co roku w ramach konkursu TikTok Ad Awards najlepszych z najlepszych – te marki i agencje, które przy realizacji kampanii reklamowych, wykazują się odwagą twórczą, inwestują w kreację i osiągają świetne wyniki. To właśnie angażujące i kreatywne kampanie na platformach cyfrowych, mogą być nawet o 67% bardziej skuteczne w osiąganiu celów biznesowych [1].

TikTok jest miejscem, w którym kreatywność spotyka się z rzeczywistymi rezultatami biznesowymi, zarówno dzięki angażującym natywnym reklamom, jak i wykorzystaniu trendów. Zgłoszenia, które otrzymaliśmy od marek i agencji pokazały moc kreacji, które nie tylko przykuwają uwagę ale również realizują najbardziej ambitne cele marketingowe. Przypomnę tylko, że już co drugi użytkownik platformy przyznaje, że dowiedział się o nowym produkcie lub usłudze dzięki sekcji „Dla Ciebie” [2], a 58% z nich kupiło przedmiot, który poznali poprzez platformę [3] – mówił po rozdaniu nagród TikTok Ad Awards CE 2024 Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok Central Europe.

Tegoroczni laureaci z Polski, Czech i Rumunii zdobyli platformę swoją kreatywnością, autentycznością i mądrym wykorzystaniem narzędzi w aplikacji. Jury – składające się z 15 znakomitych przedstawicieli branży – przyznało główną nagrodę Greatest TikTok marce Doritos Romania za kampanię #DoritosBoldSquad, stworzoną przez agencję OMD Romania.

 

grafika

 

Strategia kampanii

Doritos chciał przyciągnąć publiczność pokolenia Z na swój profil na TikToku. W tym celu marka zdecydowała się na uruchomienie kampanii #DoritosBoldSquad wspieranej przez rumuńskiego artystę Delirica. Głównym celem było budowanie świadomości poprzez dedykowane serie wideo. Strategia kampanii została zrealizowana w oparciu o trzy filary:

• tworzenie najbardziej odpowiednich i autentycznych treści w celu rozpowszechnienia przesłania marki i zwiększenia widoczności (niestandardowa muzyka marki, dedykowane filmy TikTok z funkcją "stitch" czyli "zszycia" i wyróżniające się treści mikroinfluencerów),

• planowanie najbardziej efektywnych formatów TikTok w celu zwiększenia świadomości i częstotliwości (wykorzystanie mieszanki TikTok: Top View, Top Feed, In-Feed Ads, a także wzmacnianie treści mikroinfluencerów i dedykowanych filmów CTA),

• mierzenie wskaźników KPI marki za pomocą Brand Lift w celu sprawdzenia skuteczności kampanii (wykorzystanie mieszanki TikTok: Top View, In feed ads, Smart Bundling).

 

Rezultat

Marka Doritos Romania została nagrodzona przez jury nie tylko za odważne wykorzystanie influencerów, tiktokowych trendów i zainspirowanie odbiorców do wyrażania na co dzień swojej indywidualności. Wyniki kampanii #DoritosBoldSquad były imponujące pod względem wszystkich wskaźników marketingowych:

• kampania osiągnęła 83% zasięgu w porównaniu z planowanymi 60%,

• zaangażowała 3,2 miliona unikalnych użytkowników w ciągu jednego dnia dzięki formatowi Top View,

• odnotowała najwyższy współczynnik klikalności w kategorii przekąsek – dwukrotnie wyższy niż benchmark platformy.Pod kątem rezultatów biznesowych marka również osiągnęła spektakularny sukces:

• Doritos odnotował wzrost udziału w rynku w kategorii chipsów tortilla o 7,8 punktu procentowego i wzrost wartości o 10,9 punktu procentowego.

• Kluczowe atrybuty marki istotne dla pokolenia Z, takie jak "wyrazistość" i "fajność", wzrosły odpowiednio o 8 i 5 punktów procentowych.

 

Lekcja dla marketerów

Kampania #DoritosBoldSquad jest dowodem na to, że odwaga, autentyczność i twórcze wykorzystanie TikToka może skuteczne realizować twarde cele biznesowe. Marki nie powinny już zadawać sobie pytania "czy warto być obecnym na tej platformie", ale raczej "jak skutecznie z niej korzystać"? TikTok to nie tylko aplikacja do rozrywki, ale także skuteczne narzędzie do budowania wizerunku i przewagi rynkowej – pod warunkiem, że marki zdecydują się na autentyczne i odważne działania.

 

Źródła:[1] Triple Opportunity of Attention, Ad Council, Australia 2023[2] Consumer research by Accenture Song, 2023[3] Ipsos, Unlocking Culture in Europe, 2023

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu