Zakończyła się pierwsza pod egidą Związku Firm Public Relations edycja uznanego na całym świecie kursu szkoleniowego London School of Public Relations. W uroczystości wręczenia dyplomów polskim absolwentom wziął udział dyrektor LSPR John Dalton.
Związek Firm Public Relations podpisał umowę o prowadzeniu szkoleń LSPR w ub. roku, a pierwsza edycja rozpoczęła się w lutym br. Program jest oparty na sprawdzonych założeniach LSPR, realizowanych z sukcesem w wielu krajach świata. Na zajęciach omawiane są takie tematy jak: definicje, strategia i planowanie działań komunikacyjnych, badania i odbiorcy docelowi, przekazy i kanały informacyjne, kontakty z mediami, umiejętność pisania, tworzenia i prezentowania planów i ofert, tożsamość firmy, relacje z klientami, produkcja poligraficzna, zarządzanie w sytuacji kryzysowej, Internet i nowoczesne technologie, rozważania etyczne i prawne, analiza i ocena mediów.

Kurs "Zintegrowane Podejście do Public Relations" został zatwierdzony przez Krajowy Związek Dziennikarzy (NUJ - National Union of Jurnalists) w Wielkiej Brytanii oraz Stowarzyszenie Konsultantów Public Relations (PRCA - Public Relations Consultants Association).
"Szybki przepływ informacji jest dzisiaj jednym z kluczowych czynników sukcesu, a w tej dziedzinie public relations odgrywa niezwykle istotną rolę - powiedział Ryszard Solski, prezes Zarządu ZFPR. - By sprawnie poruszać się w dobie Internetu i telewizji cyfrowej, adepci tego zawodu muszą opanować wysokie międzynarodowe standardy. Taką możliwość stwarza im organizowane przez nas szkolenie LSPR."
W pierwszym organizowanym pod egidą ZFPR szkoleniu wzięły udział 22 osoby - zarówno pracownicy działów marketingu firm i przedsiębiorstw, jak i osoby prywatne chcące zgłębić tajniki zawodu specjalisty do spraw public relations. Program zajęć był dostosowany do realiów polskich, a wykładowcami byli przede wszystkim szefowie i konsultanci czołowych agencji PR zrzeszonych w Związku Firm Public Relations.

"To, co wyróżnia nasze szkolenia, to ich praktyczny charakter - mówi dyrektor kursu Anita Zdrojewska. - Zajęcia mają charakter warsztatowy i obejmują analizy konkretnych przypadków, na przykład udanych kampanii informacyjnych czy zarządzania sytuacjami kryzysowymi; duży nacisk kładziemy także na rolę "nowych mediów"."
Kurs zakończył się egzaminem pisemnym nadzorowanym przez Komisję Doradczą w Londynie. Wszyscy polscy uczestnicy zdali go z wynikiem pozytywnym.
Na uroczystości wręczenia dyplomów w dniu 26 czerwca dyrektor LSPR John Dalton powiedział: "Bardzo się cieszę, że wszyscy uczestnicy kursu zaliczyli ten trudny egzamin. Obserwuję szybki wzrost zainteresowania zawodem specjalisty public relations w Polsce i jestem przekonany, że nasz dyplom będzie pomocny w zdobyciu przez absolwentów atrakcyjnej pracy."











