Coraz częściej korzystamy z serwisów VoD. Nadawcy szykują premiery

Obostrzenia dotyczące pozostania w domach w związku z epidemią koronawirusa zmieniły nawyki Polaków. Spędzają więcej czasu oglądając telewizję, czytając płatne treści w internecie oraz korzystając z platform streamingowych. Nadawcy na kwiecień szykują wiele premier m.in. pozycje, które miały trafić do kin.

nb
nb
Udostępnij artykuł:

Od przeszło trzech tygodni w związku z epidemią koronawirusa Polacy - jeśli to tylko możliwe - uczą się i pracują zdalnie, przebywając w domach. We wtorek premier i minister zdrowia poinformowali o zaostrzeniu zasad kwarantanny do 11 kwietnia. Przemieszczać można się w uzasadnionych przypadkach: dojazdu do pracy, wolontariatu oraz kiedy załatwić trzeba sprawy niezbędne do codziennego życia takie jak zrobienie zakupów, pójście do apteki, lekarza, opieki nad bliskimi czy wyprowadzanie psa.

Z kolei w środkach transportu publicznego tylko połowa miejsc może być zajęta, tak by maksymalnie co drugie miejsce było zajęte. Obowiązuje także całkowity zakaz zgromadzeń powyżej dwóch osób, a w uroczystości religijnej może brać udział do 5 osób.

W Player.pl "Oficer i szpieg" czy "1917"

Platformy streamingowe szykują nowości i sprawdzone pozycje, by przyciągnąć użytkowników do korzystania z oferty ich platform. W Player.pl na kwiecień przyszykowano kilka premier, które mają skłonić do kupienia pakietów premier do wykupienia dostępu do konkretnych pozycji.

Od 1 kwietnia w Player.pl dostępna jest „Kraina Lodu 2”, czyli kontynuacja przygód księżniczek Elsy i Anny. W ramach kolekcji filmowej „I <3 Kino" od początku pojawią się również kultowe: „Arbitraż”, „Autor widmo”, „Bikini blue”,  „Borg /McEnroe. Między odwagą a szaleństwem”, „Casanowa po przejściach”, „Coco Chanel”, „Człowiek, który gapił się na kozy”, „Hiszpański temperament”, „Idealny facet dla mojej dziewczyny”, „Iluzjonista”, „Klub milionerów”, „Kochankowie z księżyca”, „Lejdis”, „Mikołajek”, „Pomiędzy słowami”, „Rzeź”, „Szef”, „Tajne przez poufne”, „Tak to się teraz robi”, „Tedi i poszukiwacze zaginionego miasta”, „Testosteron”, „Tygrys i śnieg”, „Zabójca”, „Zapaśnik”, „Żółwik Sammy: w 50 lat dookoła świata”.

Od 2 kwietnia dostępny będzie pierwszy sezon serialu HBO „Co robimy w ukryciu". To historia czterech wampirów, które od wieków dzielą mieszkanie, usiłując normalnie żyć w Nowym Jorku.

Z kolei od 3 kwietnia w bibliotece Playera znajdzie się:  francuska komedia „Poznajmy się jeszcze raz", oparta na faktach historia francuskiego oficera Alfreda Dreyfusa w „Oficer i szpieg", dramat muzyczny - „Siła marzeń".

Od 4 kwietnia do biblioteki TVOD dołączy także „Słodziak", czyli historia burzliwego dzieciństwa aktora Otisa Lorta. Natomiast 10 kwietnia swoją premierę w serwisie będą mieli „Nadzwyczajni" i film „1917".

- Przyspieszenie dostępu do premier kinowych w internecie jest oczywiście korzystne dla użytkowników. Zdaje się też, że to dzisiaj jedyny sposób na dostęp do dużych filmowych premier. Z perspektywy Playera to ogromny prestiż i wzrost sprzedaży TVOD - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN ds. digital.

Nie chce jednak na razie oceniać, jak oglądalność premierowych pozycji wpływa na statystyki Playera.

- Poczekajmy na oficjalną publikację danych Gemiusa za marzec. Wzrost jest bardzo znaczący i dotyczy całego serwisu - zarówno części AVOD, jak i SVOD. „Sala samobójców. Hejter" i „Pan T." na pewno przyczyniły się do tego sukcesu - zaznacza.

W HBO filmy i animacje dla dzieci

Serwis HBO GO przygotował na najbliższe tygodnie kilka premier i kontynuacji seriali. Na początek - najnowszy film Quentina Tarantino z Bradem Pittem i Leonardem Di Caprio w rolach głównych. Będzie też serialowy remake filmu „Co robimy w ukryciu”.

Dodatkowo od kwietnia w HBO2 w godzinach porannych ok. 7-8.00 zostanie uruchomione poranne pasmo dziecięce. Od poniedziałku do piątku najmłodsi widzowie będą mogli zobaczyć też filmy animowane i fabularne filmy familijne. Znajdą się wśród nich m.in. „Gdzie jest Dory”, „Kraina lodu”, „Księga dżungli” czy „Alicja w Krainie Czarów”.

- Staramy się, aby HBO2 było kanałem przyjaznym rodzinie i młodemu widzowi. Mamy nadzieję, że zmiany te ucieszą nie tylko dzieci, ale także ich rodziców. W maju kontynuować będziemy ten sam model i ramówka zostanie ułożona według tej samej zasady - informuje portal Wirtualnemedia.pl Agnieszka Niburska, szefowa marketingu w HBO Polska i HBO Europe.

Dwie majowe premiery zostały przesunięte: serial HBO "Od nowa" („The Undoing”) na jesień oraz serial HBO Europe "Patria" (na razie data premiery nie jest znana).

W VOD.pl przyspieszone premiery

Natomiast w VOD.pl (Ringier Axel Springer Polska) od kilku dni - dwa tygodnie po kinowej premierze - dostępny jest film Jana Komasy „Sala samobójców. Hejter”.

W związku z epidemią koronawirusa zdecydowano się także na przyspieszenie pojawienia się na VOD.pl kilkunastu pozycji: „Nadzwyczajni”, „Młody renifer Alex”, „Pan T.”, „Bayala i ostatni smok”, „Koko-Di Kodo-da” (obie pozycje prosto z kina), od 27 marca dostępny jest „Deerskin”, „Misiek i Chiński skarb” oraz „Mayday”. Od 3 kwietnia w bibliotece znajdzie się szybciej niż planowano „Oficer i szpieg” oraz „Poznajmy się jeszcze raz”.

Od 25 marca dostępne jest „Le mans ’66”, od 27 marca – „Porter Kobiety w ogniu”, a od 1 kwietnia pojawi się „Kraina Lodu 2”.

IPLA i Cyfrowy Polsat z "Panem T.", "Bożym ciałem" czy "Hejterem"

Swoje propozycje przygotował dla internautów serwis IPLA (Cyfrowy Polsat). W ramach akcji #zostańwdomu zachęca do oglądania takich tytułów jak: „Jak poślubić milionera” Filipa Zylbera, Jana Komasy: „Boże ciało” oraz „Sala Samobójców. Hejter”, a także dramatu komediowego „Pan T.” Marcina Krzyształowicza. Dla młodzieży przygotowano: „#Jestem M. Misfit” oraz dla najmłodszych – „Bayala i ostatni smok” i „Misiek i chiński skarb”.

Propozycje na długie wieczory znajdą też abonenci Cyfrowego Polsatu w wypożyczalni VOD (dostępne na pozycji 202-208) można obejrzeć „Salę Samobójców. Hejter”, „Boże ciało”, „(Nie)znajomych” i „Politykę”. W najbliższym czasie pojawi się też: „Jak poślubić milionera”, „Boże ciało”, „(Nie)znajomi”, „Pan T.”, „Mayday”, „#Jestem M. Misfit”, a dla najmłodszych: „Bayala i ostatni smok”. Z IPLI można korzystać na komputerach, smartfonach i tabletach oraz w Smart TV czy dekoderach.

Wzrosty we wszystkich platformach

W ciągu tygodnia od 16 do 22 marca serwis Netflix.com odwiedziło 2,82 mln internautów (wzrost o 20,5 proc. względem średniej tygodniowej z lutego) - wynika z danych Gemiusa, opracowanych przez agencję marketingową One House. Na dalszych miejscach znaleźli się: Player.pl (1,84 mln - wzrost o 87 proc.), vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) z 1,83 mln (wzrost o 19,6 proc.), dział Premium. Cda.pl (1,34 mln, wzrost o 30 proc.), vod.tvp.pl - 1,33 mln (wzrost o 10 proc.), VoD portalu WP.pl - 1,09 mln (wzrost o 13 proc.), Hbogo.pl - 0,79 mln (wzrost o 21 proc.) i ipla.tv (0,63 mln, wzrost o 50 proc.)

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/serwisy-vod-zyskaly-w-czasie-epidemii-liderem-netflix-przed-vod-pl-mocno-w-gore-ipla-player-pl-i-wp-pl,7170730820827265a ##

grafika

Od 9 do 15 marca 10 czołowych serwisów VoD odwiedziło łącznie, bez uwzględnienia współodwiedzalności 11,16 mln polskich użytkowników. W porównaniu ze średnią tygodniową od 3 lutego do 1 marca wynoszącą 9,5 mln odwiedzających zanotowały wzrost o 17,5 proc.

Przeglądarkową wersję Netflixa od 9 do 15 marca odwiedziło 2,66 mln internautów, wykonując 21,24 mln odsłon. Na vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) 1,75 mln użytkowników wygenerowało 4,14 mln odsłon, a w sekcji VoD portalu WP.pl 1,37 mln odwiedzających wykonało 2,89 mln odsłon. Player.pl (Grupa TVN Discovery) zanotował 1,31 mln użytkowników i 14,48 mln odsłon. Dział VoD na TVP.pl miał 1,24 mln użytkowników i 9,47 mln odsłon, a CDA Premium - 1,14 mln odwiedzających i 6,65 mln odsłon. Na HBOGO.pl 628,6 tys. internautów wykonało 4,2 mln odsłon, Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) zanotowała 599 tys. użytkowników i 5,63 mln odsłon.

grafika

grafika

grafika

W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci segmentu filmowego i VOD zgodnie przewidywali, że koronawirus zmieni branżę w trwały sposób. Dawid Muszyński, redaktor naczelny naEKRANIE.pl zaznaczał, że producenci i dystrybutorzy filmów nie mają obecnie lepszego rozwiązania niż udostępnianie kinowych premier w internecie. - W obecnej sytuacji kierunek wyznaczony przez amerykańskie studia wydaje się jedyną właściwą drogą - oceniał Dawid Muszyński. - Przekładanie wszystkich premier na później nie ma sensu, ponieważ stworzy to tłok w repertuarze kin. Widzowie, jeśli będą tłumnie chodzić do kin po zakończeniu pandemii (w co osobiście wątpię), będą musieli wybierać między wieloma tytułami, co dla nikogo nie jest korzystne - podkreślał.

W lutym br. najpopularniejszym serwisem w Polsce był Netflix, który odwiedziło 4,39 mln polskich internautów, co dało 15,73 proc. zasięgu. W ciągu roku zasięg witryny wzrósł o 3,62 pkt proc., czyli 29,9 proc. Z vod.pl skorzystało 3,34 mln internautów zapewniających 12 proc. zasięgu, o 0,86 pkt proc. (6,7 proc.) więcej niż rok wcześniej. W serwisie zdecydowana większość treści jest dostępna bezpłatnie, jesienią 2017 roku pojawiły się tam treści z platform Player.pl (Grupa TVN Discovery) i Ipli (Cyfrowy Polsat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów