Polacy obserwują marki w serwisach społecznościowych z przywiązania

Co trzeci polski internauta korzystający z serwisów społecznościowych polubił lub obserwuje profil marki czy firmy – wynika z badania Gemiusa. Największą motywacją do tego jest przyzwyczajenie do określonego brandu.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Ponad połowa polskich internautów, którzy w serwisach społecznościowych obserwują profile marek lub firm, deklaruje, że robi to z przyzwyczajenia do nich. Udział w konkursach i związana z tym możliwość zdobycia nagród jest motywacją dla prawie 40 proc. tych użytkowników, a chęć uzyskania zniżek – dla prawie 30 proc. Co dziesiąty internauta śledzący w social mediach marki wierzy, że w ten sposób może mieć na nie wpływ.

grafika

Internauci najczęściej decydują się na „lubienie” profili firm odzieżowych, marek gastronomicznych, klubów czy pubów oraz kanałów telewizyjnych i telewizji internetowej. Zdaniem respondentów idealny profil firmy lub instytucji powinien informować o nowych produktach i usługach oraz ofertach specjalnych. Ankietowani podkreślają, że taki profil powinien również zawierać zdjęcia i multimedia dotyczące firmy i jej marek, a jego administratorzy powinni dyskutować z internautami o nowych produktach.

Prawie połowa polskich użytkowników serwisów społecznościowych, którzy wśród znajomych lub obserwowanych mają marki czy firmy, nie kupuje z tego powodu więcej ich produktów.

grafika

Badanie zostało zrealizowane przez firmę Gemius od 30 listopada do 3 grudnia br. Ankiety metodą Real Time Sampling przeprowadzono na ogólnopolskiej, reprezentatywnej grupie 1707 internautów w wieku minimum 15 lat, spośród których 1194 osoby zadeklarowały, że obecnie przynajmniej raz w tygodniu korzystają z serwisów społecznościowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online