Polsat, Discovery i TV 4 więcej z reklam, TVP 1 i MTV – mniej

Polskie telewizje w lutym br. cennikowo zarobiły z reklam prawie 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki wpływów reklamowych zanotowały AXN, MTV, Viva Polska i TVP 1, a największe wzrosty – TV 4, Discovery Channel, TVN 24 i Polsat.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W lutym br. liderujący na rynku polskiej reklamy telewizyjnej Polsat zarobił z reklam (cennikowo, bez autopromocji) 10,1 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jeszcze większe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły TV 4 (30,1 proc.), Discovery Channel (26,5 proc.) i TVN 24 (10,8 proc.).

Z drugiej strony przychody reklamowe AXN były o 30,2 proc. mniejsze niż w lutym ub.r., a MTV – o 26,3 proc. mniejsze. Natomiast TVP 1 zarobiła z reklam 12,2 proc. mniej niż rok wcześniej, a Viva Polska – 11 proc. mniej.

Z kolei TVN i TVP 2 zanotowały minimalne spadki cennikowych przychodów reklamowych – wynoszące odpowiednio 0,5 i 0,8 proc.

Ogółem cennikowe wpływy reklamowe wszystkich stacji telewizyjnych były o 6,3 proc. niższe – zarówno wliczając w to autopromocję, jak i bez niej.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu