Polsat News pracuje nad zmianami w programie „Raport”

W Polsat News odbyły się spotkania z zespołem programu reporterskiego „Raport”. Dziennikarze dowiedzieli się na nich o zbliżających się zmianach w audycji. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że w dni powszednie format będzie nosił nazwę „Raport dnia”, a w soboty „Raport tygodnia”.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Polsat News pracuje nad zmianami w programie „Raport”

„Raport” zadebiutował w Polsat News w listopadzie 2020 roku. Był wówczas porównywany do „Czarno na białym”, ponieważ materiały do formatu przygotowywali m.in. Leszek Dawidowicz, Jacek Smaruj i Cyprian Jopek, którzy wcześniej pracowali w programie TVN24. Obecnie ten ostatni przygotowuje materiały do „Wydarzeń” i relacje na żywo dla Polsat News. Teraz poleciał do Turcji, aby relacjonować sytuację związaną z trzęsieniem ziemi.

„Raport”, prowadzą obecnie Michał Adamczyk i Monika Gawrońska. Wcześniej w roli gospodarzy występowali też Przemysław Talkowski i Marta Budzyńska, która z końcem stycznia pożegnała się z porannym pasmem „Nowy dzień z Polsat News”. Informowaliśmy, że zajmie się nowym projektem, który zadebiutuje w stacji prawdopodobnie wiosną.

Wcześniej w „Raporcie” nie brakowało też dłuższych materiałów, zrealizowanych podczas wyjazdów reporterów do różnych zakątków kraju. W przeciwieństwie do programu „Czarno na białym”, który pokazuje nadużycia władzy i afery z udziałem czołowych polityków, „Raport” podejmuje głownie tematykę społeczną, kryminalną, zdrowotną, sportową czy ekologiczną. Nie brakuje też materiałów interwencyjnych.

grafika

„Raport dnia” i „Raport tygodnia”

Dziennikarze „Raportu”, z którymi rozmawiał portal Wirtualnemedia.pl twierdzą, że zespół został poinformowany o zbliżających się zmianach w programie. Poinformowano ekipę, że nikt nie straci pracy. Niewykluczone jednak, że niektórzy dziennikarze zostaną przeniesieni do innych redakcji kanałów Polsat News i Wydarzenia24. Zdaniem dziennikarzy „Raportu” program ma mieć teraz bardziej newsowy charakter, co oznacza zmniejszenie liczby wyjazdów po kraju i dłuższych materiałów. Więcej treści ma dotyczyć podsumowania mijającego dnia i tygodnia.

Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, „Raport” nadawany od poniedziałku do piątku o godzinie 21 ma zmienić nazwę na „Raport dnia”. W sobotniej ramówce pojawi się natomiast „Raport tygodnia”, który będzie nadawany na żywo. Do zmian może dojść w najbliższych tygodniach. Wciąż trwają próby kamerowe je poprzedzające. Długość i formuła materiałów ma zależeć od wydawców. Już obecnie coraz trudniej trafić w programie na dłuższe formy, a przypomina on trochę magazyn „Polska i świat” TVN24, ale nie pojawiają się w nim tematy typowo polityczne.

grafika

Średnia oglądalność programu w pierwszych trzech tygodniach emisji w 2020 roku wyniosła 148 tys. osób, co przełożyło się na 1,02 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,60 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 0,69 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Dla porównania średnia widownia „Czarno na białym” w okresie od 31 sierpnia 2021 roku do 27 czerwca 2022 roku wyniosła 484 tys. osób, co przełożyło się na 3,66 proc. udziału TVN24 wśród wszystkich widzów, 2,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 2,52 proc. w grupie 16-59.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC