Polsat nowym liderem w naziemnej telewizji cyfrowej. Spore spadki TVP1 i TVP2

W październiku br. wśród widzów w naziemnej telewizji cyfrowej na pozycję lidera oglądalności awansował Polsat, który wyprzedził TVP1. Największy spadek w zestawieniu zanotowała TVP Historia, a najwięcej zyskało TVP Info.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w październiku 2014 roku pierwsze miejsce zajął Polsat, który w analogicznym okresie ub.r. był drugi - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do października 2013 roku zmniejszył się jednak o 0,78 proc. i wyniósł 16,49 proc.

Natomiast na drugie miejsca spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,07 proc., po spadku w skali roku o 18,62 proc.

Na ostatnią pozycję podium awansował TVN, który w październiku ub.r. był czwarty. Jego średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 5,73 proc. i wyniósł 12,36 proc. Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP2, której udział zmalał aż o 21,17 proc. do 11,58 proc. Jednocześnie był to najniższy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja TV Puls, która w październiku br. miała 5,28 proc. udziału (rok wcześniej było to 5,95 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-liderem-w-pazdzierniku-mecz-polska-szkocja-lepszy-od-m-jak-milosc ##

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 84,13 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 9. na 6. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 4,64 proc.Z kolei najwięcej straciła TVP Historia, która spadła z miejsca 16. na 20. Kanał ten zanotował bowiem spadek wynoszący 25,60 proc. do 0,93 proc. udziału.

W grupie komercyjnej 16-49 w październiku 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 18,08 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 0,17 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 9,80 proc. do 14,12 proc. Z pozycji czwartej na trzecią awansowała TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,64 proc., po jednak spadku w skali roku o 21,10 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP2, której udział zmniejszył się najbardziej w całym zestawieniu (8,55 proc.; w dół o 32,99 proc.).

Piąta pozycja również i w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała spadek o 10,36 proc. do 7,27 proc.

Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła newsowa stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 139,08 proc. do 2,08 proc.

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online