Kanał filmowo-dokumentalno-rozrywkowy ViDoc TV1 nadaje w sieciach kablowych i serwisach streamingowych od maja 2024 roku. Zastąpił wówczas Red Top TV. Zmieniona nazwa miała nawiązywać do naziemnej stacji filmowo-dokumentalnej ViDoc TV. W lutym z powodu zadłużenia operator Emitel usunął ViDoc TV z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.
Po zmianach oferta dla starszych widzów
Przewodniczący KRRiT po upływie trzech miesięcy wszczął postępowanie w sprawie cofnięcia koncesji ViDoc TV. Niedawno nadawca tego kanału, spółka Red Carpet TV, zależna od Red Carpet Media Group, została postawiona w stan upadłości. RCMG nie zamierza jednak rezygnować z emisji pozostałych kanałów telewizyjnych. Koncesja kablowa ViDoc TV1 obowiązuje do 25 listopada 2030 roku.

Wiosną firma Red Carpet Media Group zdecydowała, że po 7 latach filmowo-serialowo-kulturowy Red Carpet TV zmieni nazwę na Show TV i skupi się na treściach rozrywkowych. Do rebrandingu doszło na początku sierpnia. W kolejnych tygodniach KRRiT przedłużyła koncesję satelitarną stacji. Obowiązuje do 2 listopada 2035 roku.
RCMG nadaje kanał FAST Red Carpet TV International i planuje podobne stacje o profilu modowym i filmowym. To projekty na zagraniczne rynki. Red Carpet Fashion ma zadebiutować jeszcze jesienią, natomiast start stacji filmowej (pod roboczą nazwą EE Film) planowany jest na kolejny rok.
Wcześniej nad Wisłą może dojść do zmian w ViDoc TV1. Nowa nazwa nie będzie nawiązywać do drugiego kanału grupy. – Show TV celuje teraz w widza młodszego, a na ViDoc TV1 będzie oferta dedykowana starszym widzom. To na przykład klasyki filmowe – tłumaczy Kułak. Dzięki rebrandingowi dawny kanał ViDoc TV1 nie będzie kojarzył się z problemami finansowymi ViDoc TV.

Ostatnio Press zauważył, że zarówno ViDoc TV, jak i ViDoc TV1 zniknęły z oferty biura reklamy TVN Media. Sprzedaż spotów w Show TV jest kontynuowana. – Wstrzymaliśmy chwilowo sprzedaż czasu reklamowego w ViDoc TV/ViDoc TV1 z uwagi na procedurę upadłościową. Sprzedaż czasu reklamowego wznowimy niebawem tylko w programie ViDoc TV1 – wyjaśnia Kułak.











