Polskie Radio w ramach bojkotu produktów Maspexu zrezygnowało z soków Tarczyn

W ramach bojkotu produktów firmy Maspex Wadowice, związanego z kryzysem wizerunkowym marki Tiger, Polskie Radio zrezygnowało z zamawiania produkowanych przez tę spółkę soków Tarczyn.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Kryzys wizerunkowy napoju energetycznego Tiger zaczął się w pierwszej połowie sierpnia br., kiedy internauci zwrócili uwagę na wpis marki na Instagramie z 1 sierpnia. Zamieszczono tam grafikę z wyciągniętym środkowym palcem oraz napisami: „1 sierpnia dzień pamięci” i „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Firma Maspex, produkująca napój Tiger, natychmiast usunęła tę grafikę (oraz kilka innych, m.in. z 10 kwietnia i Bożego Ciała), oraz przeprosiła za jej publikację. Ponadto przekazała 500 tys. zł na rzecz inicjatywy „Pomoc dla Powstańców”.

W konsekwencji Maspex zakończył współpracę z agencją  J. Walter Thompson Group Poland, która prowadziła profil Tigera na Instagramie, oraz wykupiła reklamy prasowe z przeprosinami.

Z kolei Polskie Radio podało, że rezygnuje z dalszego kupowania wszystkich produktów Maspexu. - Ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić - uzasadnił Mariusz Staniszewski, wiceprezes Polskiego Radia.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/co-o-polskich-mediach-spolecznosciowych-powiedziala-afera-tigera-opinie_1 ##

W zeszłym tygodniu minister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Gliński w odpowiedzi na interpelację poselską dotyczącą tej sprawy poinformował, że publiczny nadawca w ramach tego bojkotu zrezygnował z dalszego kupowania soków Tarczyn.

- Z wyjaśnień zarządu Polskiego Radia wynika, że spółka nie posiadała żadnej bezpośredniej umowy na dostawę produktów z firmą Maspex. Zakupy środków spożywczych i napojów w ramach bieżących potrzeb Polskie Radio dokonuje według odpowiedniej procedury wyboru dostawców zajmujących się dystrybucją szerokiej gamy produktów, nie tylko grupy Maspex - przekazał Piotr Gliński.

- W ramach bieżących potrzeb zarząd realizuje zakupy środków spożywczych i napojów z uwzględnieniem producenta reprezentującego kapitał polski. Dokonywanie zakupów produktów innego producenta, reprezentującego kapitał polski, nie powinno mieć związku i wpływu na wielkość przychodów budżetu z podatku CIT - zaznaczył minister kultury i dziedzictwa narodowego.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-tigera-wzrosla-po-kryzysie-wizerunkowym ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+