Polskie Wydawnictwo Muzyczne edukuje o prawach autorskich w akcji "Jesteś twórcą – masz prawo"

Polskie Wydawnictwo Muzyczne rusza z ogólnopolską kampanią edukacyjną o prawie autorskim "Jesteś twórcą – masz prawo". Akcja skierowana jest do uczniów szkół podstawowych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne edukuje o prawach autorskich w akcji  "Jesteś twórcą – masz prawo"

Kampania „Jesteś twórcą – masz prawo” ma pokazać dzieciom, że wszystko co tworzą należy do nich oraz podpowiedzieć, w jaki sposób efektami swojej pracy mogą się dzielić z innymi. Ma uświadomić, jak odpowiedzialnie i zgodnie z prawem mogą korzystać z dzieł innych, także w przestrzeni internetu i mediów społecznościowych.

Akcja edukacyjna PWM ma także pobudzić dziecięcą wyobraźnię i zainspirować do tworzenia.

– Od 75 lat opiekujemy się dziełami polskich twórców. Publikujemy nuty, książki, albumy, wydajemy płyty, produkujemy filmy, promujemy w Polsce i na świecie polską kulturę, organizujemy wydarzenia artystyczne i prowadzimy działalność edukacyjną. Dlatego tak bardzo zależy nam na budowaniu wśród odbiorców kultury świadomości o własności intelektualnej, a tym samym promocji pozytywnych postaw społecznych w kontekście szacunku do twórcy i jego pracy – mówi dr Daniel Cichy, dyrektor – redaktor naczelny Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.

Edukacja w kampanii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego

Projekt składa się z dwóch filarów: działań edukacyjnych oraz ogólnopolskiej kampanii informacyjnej. Elementem kampanii są także przygotowane przez ekspertów materiały dydaktyczne dla nauczycieli szkół podstawowych – scenariusze lekcji o prawie autorskim, które uzupełnia cykl ośmiu filmów edukacyjnych.

W wybranych szkołach podstawowych w ramach kampanii zostaną przeprowadzone warsztaty z udziałem influencerów i ekspertów. Całość dopełni ogólnopolski konkurs dla uczniów „Bierzmy się do dzieła!”, w którym zwycięski zespół otrzyma profesjonalny sprzęt audio-wideo dla swojej szkoły.

Na potrzeby kampanii powstała również strona internetowa Jestestworca.pl, na której można znaleźć materiały dydaktyczne oraz wideo, a także szczegóły dotyczące konkursu dla szkół (regulamin oraz formularz zgłoszeniowy). Zwycięską klasę poznamy podczas wielkiego finału kampanii, który odbędzie się 23 kwietnia br. w Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.

Mecenasem Głównym kampanii jest PKN Orlen partnerami TVP, Polskie Radio, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Związek Cyfrowa Polska, Librus – dostawca elektronicznych dzienników lekcyjnych oraz Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online