Ponad 80 mld USD na reklamę online w 2011 r., najwięcej w USA

eMarketer: wydatki na internetową reklamę na całym świecie rosną w imponującym tempie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma eMarketer prognozuje, że w bieżącym roku globalne nakłady na reklamę online wzrosną w porównaniu z rokiem ubiegłym o 17,2 proc., do 80,1 miliarda dolarów.

Największa część tych nakładów będzie pochodzić z Ameryki Północnej - głównie z USA (39,1 proc.). Co prawda kraj ten w najbliższych latach ma zanotować nieznaczny spadek udziału, ale cały czas będzie on odpowiadał za niewiele mniej niż 2/5 wartości całego rynku.

W latach 2010 - 2015 wzrost rynkowego udziału mają zanotować Europa Wschodnia, Ameryka Łacińska, region Bliskiego Wschodu i Afryki oraz region Azji i Pacyfiku. Jednak tylko w tym ostatnim wydatki na internetową reklamę będą sięgać wysokich poziomów i zwiększą się ponad dwukrotnie (z 16,4 mld USD do 34,6 mld USD), a w samych Chinach - prawie trzykrotnie (z 3,7 mld USD do 11,3 mld USD).

grafika

Według eMarketera, Ameryka Północna i Europa Zachodnia również odnotują w prognozowanym okresie solidny wzrost, ale nie będą one już osiągać wysokich dwucyfrowych wskaźników, takich jak te przewidywane dla rynków wschodzących.

Co ciekawe, w samym 2011 roku nakłady na reklamę online w Ameryce Północnej i USA będą rosły szybciej niż w regionie Azji i Pacyfiku.

grafika

Ostatnio eMarketer przedstawił prognozę, według której wartość całego globalnego rynku reklamy zwiększy się w bieżącym roku o 3,9 proc., do ponad 494 miliardów dolarów (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela