W pierwszych czterech miesiącach br. Poradnikzdrowie.pl (należący do ZPR Media) odwiedzało po 3,77-4 mln internautów, którzy wykonywali po 26,1-28,2 mln odsłon, a każdy spędzał na stronie średnio po 5,5-6 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Tymczasem rok wcześniej serwis notował 1,2-1,3 mln użytkowników, 4,3-4,6 mln odsłon i 2,5-3 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu miesiąca. W czerwcu ub.r. witryna przekroczyła poziom 2 mln użytkowników i 10 mln odsłon, od października ub.r. notowała po ponad 3 mln odwiedzających, a od listopada ub.r. - po ponad 20 mln odsłon. Jednocześnie wydłużał się średni czas spędzany na stronie przez użytkowników.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-kwietniu-2015-roku ##

Z czego wynika tak duży wzrost odwiedzalności serwisu? Agnieszka Starewicz-Jaworska, dyrektor pionu contentu i marketingu w ZPR Media, tłumaczy to wysokim poziomem merytorycznym publikowanych artykułów oraz dodaniem treści poświęconym promowaniu aktywnego stylu życia, m.in. w sekcji wFormie24.
- Wartość merytoryczną serwisu doceniają użytkownicy oraz algorytmy Google, coraz bardziej wyczulone na eksponowanie treści wysokiej jakości. Kolejne aktualizacje odpowiedzialne za monitorowanie sieci i powiązań linków wyraźnie pokazują determinację Google w walce z odnośnikami do bezwartościowych stron - opisuje Starewicz-Jaworska. - Poradnikzdrowie.pl wyróżniają naturalnie wypozycjonowane artykuły, zweryfikowane przez ekspertów (lekarzy i specjalistów z konkretnych dziedzin), dzięki temu internauci otrzymują dokładnie to, czego szukają. To dlatego artykuły publikowane na Poradnikzdrowie.pl znajdują się w Top 10 wyników wyszukiwania Google dla ponad 250 tysięcy słów kluczowych - dodaje.

Agnieszka Starewicz-Jaworska zwraca też uwagę na profesjonalny wizerunek serwisu, potwierdzony w wynikach sondażu instytutu Pollster przeprowadzonego w styczniu br. - Poradnikzdrowie.pl jest postrzegany przez internautów jako produkt ekspercki, przygotowany przez osoby będące ekspertami w swoich dziedzinach (77 proc. wskazań badanych), a także jako projekt edukacyjny (76 proc). Jednocześnie dwie trzecie respondentów utożsamia się z portalem uważając, iż został on przygotowany specjalnie z myślą o nich (66 proc. respondentów) - wylicza menedżerka.
Dzięki temu wzrostowi Poradnikzdrowie.pl wskoczył na pierwsze miejsce wśród lifestylowych serwisów o zdrowiu. Największą przewagę ma w liczbie użytkowników, wyprzedzając kolejne w zestawieniu ABCzdrowie.pl (należące do NextWeb Media) o 1,28 mln.
Z kolei najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego zanotowało Zdrowie.onet.pl - 19 minut i 13 sekund.

W skali roku oprócz Poradnikzdrowie.pl duży wzrost odwiedzalności osiągnęło ABCzdrowie.pl - zyskało 1,11 mln użytkowników i 9,63 mln odsłon (to 81,4 proc. i 161,1 proc. w górę) oraz 58 sekund średniego czasu korzystania (28,3 proc. w górę). Z kolei serwis MP.pl zanotował o 556,3 tys. użytkowników i 3,87 mln odsłon (to wzrosty o 53,7 proc. i 66,4 proc.).
Zdrowie.onet.pl i Medonet.pl (oba serwisy należą do Grupy Onet) przy mniejszej liczbie użytkowników niż rok wcześniej (odpowiednio o 289,5 tys. i 128,7 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 898,1 tys. i 1,4 mln). Natomiast Zdrowie.wp.pl straciło w skali roku 646,6 tys. użytkowników i 7,48 mln odsłon (to 36 proc. i 42,5 proc. w dół). We wszystkich tych trzech serwisach o kilkanaście procent zmalał średni czas spędzany przez odwiedzających.











