Poradnikzdrowie.pl po czterokrotnym wzroście odwiedzalności liderem lifestylowych serwisów o zdrowiu

Serwis Poradnikzdrowie.pl (ZPR Media) osiągnął w skali roku trzykrotny wzrost liczby użytkowników i pięciokrotny liczby odsłon, dzięki czemu wskoczył na pierwsze miejsce wśród witryn lifestylowych o zdrowiu. Dużo zyskały też ABCzdrowie.pl i MP.pl, natomiast spadek zanotowało Zdrowie.wp.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W pierwszych czterech miesiącach br. Poradnikzdrowie.pl (należący do ZPR Media) odwiedzało po 3,77-4 mln internautów, którzy wykonywali po 26,1-28,2 mln odsłon, a każdy spędzał na stronie średnio po 5,5-6 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Tymczasem rok wcześniej serwis notował 1,2-1,3 mln użytkowników, 4,3-4,6 mln odsłon i 2,5-3 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu miesiąca. W czerwcu ub.r. witryna przekroczyła poziom 2 mln użytkowników i 10 mln odsłon, od października ub.r. notowała po ponad 3 mln odwiedzających, a od listopada ub.r. - po ponad 20 mln odsłon. Jednocześnie wydłużał się średni czas spędzany na stronie przez użytkowników.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-kwietniu-2015-roku ##

Z czego wynika tak duży wzrost odwiedzalności serwisu? Agnieszka Starewicz-Jaworska, dyrektor pionu contentu i marketingu w ZPR Media, tłumaczy to wysokim poziomem merytorycznym publikowanych artykułów oraz dodaniem treści poświęconym promowaniu aktywnego stylu życia, m.in. w sekcji wFormie24.

- Wartość merytoryczną serwisu doceniają użytkownicy oraz algorytmy Google, coraz bardziej wyczulone na eksponowanie treści wysokiej jakości. Kolejne aktualizacje odpowiedzialne za monitorowanie sieci i powiązań linków wyraźnie pokazują determinację Google w walce z odnośnikami do bezwartościowych stron - opisuje Starewicz-Jaworska. - Poradnikzdrowie.pl wyróżniają naturalnie wypozycjonowane artykuły, zweryfikowane przez ekspertów (lekarzy i specjalistów z konkretnych dziedzin), dzięki temu internauci otrzymują dokładnie to, czego szukają. To dlatego artykuły publikowane na Poradnikzdrowie.pl znajdują się w Top 10 wyników wyszukiwania Google dla ponad 250 tysięcy słów kluczowych - dodaje.

Agnieszka Starewicz-Jaworska zwraca też uwagę na profesjonalny wizerunek serwisu, potwierdzony w wynikach sondażu instytutu Pollster przeprowadzonego w styczniu br. - Poradnikzdrowie.pl jest postrzegany przez internautów jako produkt ekspercki, przygotowany przez osoby będące ekspertami w swoich dziedzinach (77 proc. wskazań badanych), a także jako projekt edukacyjny (76 proc). Jednocześnie dwie trzecie respondentów utożsamia się z portalem uważając, iż został on przygotowany specjalnie z myślą o nich (66 proc. respondentów) - wylicza menedżerka.

Dzięki temu wzrostowi Poradnikzdrowie.pl wskoczył na pierwsze miejsce wśród lifestylowych serwisów o zdrowiu. Największą przewagę ma w liczbie użytkowników, wyprzedzając kolejne w zestawieniu ABCzdrowie.pl (należące do NextWeb Media) o 1,28 mln.

Z kolei najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego zanotowało Zdrowie.onet.pl - 19 minut i 13 sekund.

W skali roku oprócz Poradnikzdrowie.pl duży wzrost odwiedzalności osiągnęło ABCzdrowie.pl - zyskało 1,11 mln użytkowników i 9,63 mln odsłon (to 81,4 proc. i 161,1 proc. w górę) oraz 58 sekund średniego czasu korzystania (28,3 proc. w górę). Z kolei serwis MP.pl zanotował o 556,3 tys. użytkowników i 3,87 mln odsłon (to wzrosty o 53,7 proc. i 66,4 proc.).

Zdrowie.onet.pl i Medonet.pl (oba serwisy należą do Grupy Onet) przy mniejszej liczbie użytkowników niż rok wcześniej (odpowiednio o 289,5 tys. i 128,7 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 898,1 tys. i 1,4 mln). Natomiast Zdrowie.wp.pl straciło w skali roku 646,6 tys. użytkowników i 7,48 mln odsłon (to 36 proc. i 42,5 proc. w dół). We wszystkich tych trzech serwisach o kilkanaście procent zmalał średni czas spędzany przez odwiedzających.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu