Portale zyskały w informacjach i publicystyce: WP.pl, liderem, SE.pl przed Interią i Fakt.pl (TOP 10)

W sierpniu sekcje informacyjno-publicystyczne czołowych portali osiągnęły dużo większą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Na czele jest niezmiennie WP.pl ze sporą przewagą nad Onetem i TVN24.pl, natomiast SE.pl wyprzedził Interię i Fakt.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Sekcję WP.pl z informacjami i publicystyką ogólnopolską (bez treści regionalnych) w sierpniu odwiedziło 9,47 mln użytkowników, czyli 33,78 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 215,93 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 37 minut i 57 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

WP.pl zdecydowanie prowadzi w kategorii informacyjno-publicystycznej pod względem użytkowników i odsłon. Zajmujący drugie miejsce Onet zanotował 8,62 mln odwiedzających i 127,89 mln odsłon, a trzeci TVN24.pl - 7,24 mln użytkowników i 110,85 mln odsłon. W tym ostatnim z treści informacyjnych i publicystycznych odwiedzający korzystał przeciętnie przez 59 minut i 54 sekundy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dziennik-zachodni-wyprzedzil-w-internecie-gazete-pomorska-wyborcza-pl-przed-onetem-i-se-pl-serwisy-regionalne,7170837876848769a ##

Dział RadioZET.pl z informacjami i publicystyką zanotował 6,52 mln użytkowników, 49,88 mln odsłon oraz 20 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania, a analogiczna sekcja Gazeta.pl - 5,89 mln użytkowników, 52,28 mln odsłon oraz 13 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

SE.pl i Interia.pl odwiedziło w tej kategorii prawie tyle samo internautów - 5,76 mln. Ta pierwsza witryna zanotowała 75,56 mln odsłon oraz 11 minut i 23 sekundy średniego czasu spędzonego przez użytkownika, a ta druga - 63,76 mln odsłon oraz 19 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na Fakt.pl sekcja informacyjno-publicystyczna przy 5,47 mln użytkowników zanotowała 77,3 mln odsłon oraz 15 sekund i 49 sekund średniego czasu korzystania, a na Pikio.pl miała 4,21 mln odwiedzających, 110,68 mln odsłon oraz 26 minut i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wp-pl-z-mniejsza-przewaga-nad-onetem-gazeta-pl-dogonila-interie-w-zasiegu-strony-glowne,7170843514930817a ##

grafika

Z miesiąca na miesiąc wszystkie sekcje informacyjno-publicystyczne z rankingu zanotowały wzrosty zasięgów, a tylko w dwóch zmalała liczba odsłon.

Najmocniej w górę poszły statystyki SE.pl - o 988,1 tys. użytkowników, 22,34 mln odsłon oraz 2 minuty i 17 sekund średniego czasu korzystania (czyli odpowiednio o 20,7, 42 i 25,1 proc.). Dzięki temu portal wyprzedził w tej kategorii Interię, która przy minimalnym wzroście liczby odwiedzających (o 14,2 tys., a więc 0,2 proc.) straciła 1,85 mln odsłon (2,8 proc.).

naTemat.pl zyskał 919,1 tys. użytkowników, 6,35 mln odsłon oraz 49 sekund przeciętnego czasu korzystania (to 21,6, 26,3 i 13 proc. w górę), Fakt.pl - 888,3 tys. użytkowników, 12,62 mln odsłon i 9 sekund średniego czasu korzystania (19,4, 19,5 i 1 proc. w górę), a na TVN24.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 818,2 tys. (12,7 proc.) i odsłon o 11,18 mln (11,2 proc.) przeciętny czas spędzony przez internautę zmalał o 5 minut i 47 sekund (8,8 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-wyniki-gemius-pbi-z-sierpnia-2019-roku-google-i-facebook-w-dol-olx-przed-interia,7170844190247041a ##

Dwa czołowe portale też zyskały w informacjach i publicystyce, ale mniej. Na WP.pl liczba użytkowników wzrosła o 214,1 tys. (2,3 proc.), liczba odsłon o 9 mln (4,4 proc.), a średni czas korzystania o 29 sekund (1,3 proc.), natomiast Onet zanotował wzrost liczby odwiedzających o 638,9 tys. (8 proc.) i odsłon o 11,78 mln (10,1 proc.) oraz minimalny spadek przeciętnego czasu korzystania (o 11 sekund, czyli 0,8 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele