Postawa, która inspiruje

Świadomość społeczna Polaków wzrasta zarówno u osób prywatnych, jak i przedsiębiorców. O altruizmie i proaktywnej postawie wobec potrzeb innych świadczą nie tylko wyniki badań, ale również podejmowane dobroczynne akcje i realizowane działania CSR. Zaangażowanie firm w inicjatywy społeczne ma ogromne znaczenie szczególnie teraz, w dobie obecnej sytuacji.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zawsze na czasie

Empatia wobec drugiego człowieka nie wychodzi z mody. Według wyników ankiety przeprowadzonej przez CBOS, ponad 70% respondentów opowiada się za wrażliwością i reagowaniem na potrzeby innych[1]. Dodatkowo, regularnie prowadzone badania wykazują, że trend pomagania z roku na rok zyskuje na popularności i obejmuje liczne kręgi. Wśród tych, którzy chcą długofalowo dzielić się dobrem z potrzebującymi, jest coraz więcej firm. Potwierdzają to wyniki raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” za rok 2019. Dowodzą one, iż liczba zgłoszonych biznesowych inicjatyw społecznych wzrosła o ok. 10% w stosunku do danych z poprzednich lat[2]. Tendencję tę widać również w aktualnej i niespodziewanej dla całego społeczeństwa sytuacji. Szeroko pojęty biznes łączy swoje siły w walce z pandemią.

By żyło się lepiej

Obecne zaangażowanie w tym trudnym dla wszystkich czasie to kolejny przykład tego, że firmy nie są obojętne i dostrzegają potrzeby społeczne. Niezależnie od skali i formy wsparcia, rola przedsiębiorców i ich udział w inicjatywach dobroczynnych są nieocenione. - Wychodzimy z założenia, że największą satysfakcję przynosi sukces osiągnięty wspólnymi siłami i dzielenie się nim z innymi. Każdego dnia staramy się zachować aktywną postawę na rzecz członków naszego zespołu, pozostając jednocześnie czujni na pojawiające się nowe okoliczności, wymagające odpowiedniej reakcji. Będąc aktywnym uczestnikiem akcji #WzywamyPosiłki, przekazaliśmy produkty Mentos i Fruittella dla personelu medycznego. Wierzymy, że każdy, nawet najmniejszy gest ma wielką moc i właśnie dlatego warto pomagać - mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska. #WzywamyPosiłki to ogólnopolska oddolna inicjatywa obywatelska, która powstała na rzecz wsparcia personelu medycznego w dobie pandemii. Wychodząc naprzeciw potrzebom medyków uczestnicy akcji, w tym restauracje i firmy FMCG dzielą się z nimi pełnowartościowymi posiłkami oraz produktami. Do podmiotów zaangażowanych w inicjatywę, dołączył również producent i dystrybutor słodyczy Perfetti Van Melle.   

Postawa Polaków napawa optymizmem. Wzrastający poziom świadomości i poczucia społecznej odpowiedzialności to solidny fundament w budowaniu wspólnoty i kształtowaniu jej najbliższego otoczenia. Bardzo ważną rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy coraz częściej wykazują inicjatywę pomocy. Firmy nie tylko dołączają do akcji CSR, ale również samodzielnie je organizują inspirując i odpowiadając tym samym na oczekiwania konsumentów, którzy cenią i chętniej sięgają po marki odpowiedzialne społecznie. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"