Power Price – stabilny wzrost na konkurencyjnym rynku – mija rok od uruchomienia sprzedaży na platformie

Power Price S.A., notowana na NewConnect spółka, która prowadzi platformę e-commerce przeznaczoną do wymiany handlowej pomiędzy producentami a klientami końcowymi, podsumowuje pierwszy rok funkcjonowania swojej platformy i podkreśla coraz mocniejsze fundamenty i stabilny wzrost sprzedaży na konkurencyjnym rynku e-commerce.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

26 kwietnia 2011 Power Price uruchomiła wersję beta platformy sprzedażowej, co było uwieńczeniem kilkumiesięcznych prac, w efekcie których powstała nie tylko sama platforma, ale również dokonano uruchomienia systemu ERP i jego integracji z platformą oraz z systemem IT firmy zapewniającej obsługę logistyczną. W ramach wdrożenia przygotowano moduł zarządzający pracą Działu Handlowego i Biura Obsługi Klienta (CRM & RMA) oraz moduł obsługujący płatności elektroniczne. Wcześniejsze prognozy Spółki zakładały, iż w dniu startu platformy umów z producentami będzie 50 tymczasem w momencie uruchomienia powerprice.pl Spółka posiadała aż 123 podpisane umowy z producentami i dystrybutorami różnego typu towarów, które zostały zaoferowane do sprzedaży za pośrednictwem platformy. Obecnie Power Price może się pochwalić ponad 200 umowami z dostawcami, co oznacza ponad 31 tys. towarów dostępnych dla klientów za pośrednictwem platformy takich jak papier ksero czy też folia stretch i wiele innych. W sierpniu ub. r. spółka uruchomiła finalną wersję platformy z nowym layoutem oraz z udoskonaloną nawigacją pozwalającą na łatwe przeszukiwanie obszernej oferty. Spółka przez ostatni rok wprowadziła ponadto wiele udogodnień, takich jak odroczona płatność, czy zniesienie minimów logistycznych.

Obok intensywnych prac związanych z poszerzaniem oferty produktowej, Spółka stale poprawia sprzedaż i zwiększa liczbę użytkowników. – „Jesteśmy na etapie systematycznego wzrostu i pomimo wahań sprzedaży w poszczególnych okresach, tendencja jest wzrostowa, co wskazuje na słuszność przyjętej strategii” - mówi Piotr Skawiński, Prezes Power Price S.A. i pomysłodawca platformy. – „Najbardziej jednak cieszy nas rosnąca lojalność klientów i partnerów, oraz powtarzalność spływających poprzez platformę zamówień” – dodaje Skawiński. Klienci powracający na platformę, czyli składający kolejne zamówienia, stanowili w marcu br. 41,22% ogółu klientów, a wygenerowali sprzedaż równą 56,46 % globalnej sprzedaży platformy. Docelowo Power Price zakłada, że powracający klienci będą generowali ponad 60-70 proc. obrotów realizowanych za pośrednictwem platformy.

Power Price niedawno zakończyła emisję akcji, z której pozyskała 1 mln zł na dalszy rozwój. Jednym z ostatnich pomysłów biznesowych, jaki stara się realizować spółka, to stworzenie zamkniętych grup zakupowych dla klientów z wybranych branż opartych na formule zakupów grupowych. Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania, Power Price ma szansę rozszerzyć działalność na nowe obszary produktowe – wykorzystując swoje unikalne know-how, zaś partnerzy wspierają projekt swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie konkretnych branż i grup produktowych.

Power Price w swoim modelu biznesowym wykorzystuje rozwiązania znane z innych serwisów zakupów grupowych, to jednak jak podkreśla Spółka nie jest to bezpośrednia konkurencja dla firm takich jak Groupon – gdyż za pośrednictwem platformy nie są oferowane usługi, a jedynie towary w stałych atrakcyjnych cenach wynikające z długofalowych umów zawartych z dostawcami. Power Price stawia na dostarczanie stałych korzyści swoim partnerom i sprawdzony asortyment świadomie rezygnując z oferowania tzw. „okazji” np. z końcówek serii, czy niskiej jakości towarów. Filozofia Power Price zakłada, że wszelkie oszczędności i rabaty wynegocjowane z dostawcami służą klientowi końcowemu – platforma zaś pobiera jedynie stałą opłatę technologiczną od producentów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu