Prawie wszystkie mecze Euro 2008 za darmo w Polsacie

Telewizja Polsat zdecydowała, że wyemituje w swoim ogólnodostępnymkanale prawie wszystkie mecze zbliżającego się Euro 2008. Władzestacji argumentują ten ruch naciskami ze strony UEFA oraz prośbamiwidzów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wcześniejszych planów Polsat miał wyemitować w swoimogólnodostępnym kanale tylko mecz otwarcia Euro 2008, spotkaniapolskiej reprezentacji i finał, natomiast pozostałą część turniejutransmitować w Polsacie Sport Extra i Polsacie Sport HD. Terazjednak stacja podjęła decyzję o pokazaniu w otwartym Polsacie aż 27z 31 meczów turnieju, czyli wszystkich oprócz czterech ostatnichspotkań w fazie grupowej rozgrywanych jednocześnie.

Ten niespodziewany ruch Polsatu wynika przede wszystkim znacisków, jakie na stację wywierała UEFA, która wymaga od każdegonadawcy transmitującego Euro 2008 pokazania w ogólnodostępnychkanałach co najmniej 19 meczów. - Do końca rozmawialiśmy w tejsprawie z Europejską Federacją Piłkarską, ale nie udało nam sięosiągnąć porozumienia - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl MarianKmita, szef redakcji sportowej Polsatu, dodając, że o takiejdecyzji stacji przesądziły również względy prestiżowe. - Właścicieltelewizji przemyślał tą kwestię, biorąc pod uwagę apele ważnychpolityków: premiera i ministra sportu, a także napływające dostacji prośby zwykłych widzów - dodaje Kmita.

Jednak transmisje meczów w otwartym Polsacie i kodowanymPolsacie Sport Extra będą się od siebie różnić. - Decyzja oudostępnieniu relacji w ogólnodostępnym kanale nie oznacza, żelekceważymy naszych abonentów, dla których przygotowaliśmyekskluzywny produkt - zapewnia Kmita. I tak w Polsacie Sport Extracodziennie można będzie oglądać 8-godzinny blok nadawany na żywo,którego główną część będą stanowić transmisje meczów, podczas gdy wotwartym Polsacie zostaną wyemitowane same spotkania z trwającymi5-7 minut wstępem i zakończeniem.

Udostępnienie meczów w ogólnodostępnym kanale wiąże sięoczywiście z większymi wpływami z reklam towarzyszącychtransmisjom. Sprzedaż czasu reklamowego przy spotkaniach Euro 2008Polsat rozpoczął już 25 kwietnia i jak dotychczas najwyższą cenęuzyskał 30-sekundowy spot w przerwie meczu Polska-Niemcy, zaktórego emisję trzeba było zapłacić 170 tys. zł. - Sprzedaż reklamprzy transmisjach Euro 2008 cieszy się bardzo dużymzainteresowaniem - zapewnia Marcin Szaniawski, kierownik ds.marketingu i PR w Polsacie. Bloki reklamowe przy wszystkichkluczowych spotkaniach zostały już wykopione - dodaje.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów