Prawo i Sprawiedliwość targetuje reklamy do powiatów

Prawo i Sprawiedliwość swoje reklamy w internecie, w tym na YouTubie, kieruje do mieszkańców konkretnych powiatów. „Do tej pory żadna partia od 2014 nie przeprowadziła tak szerokiego i skomplikowanego procesu fragmentaryzacji polskiej sieci pod cele wyborcze” - napisał na X profil Polityka w sieci. - Miliony są ładowane w to, żeby zdobyć te dwa czy trzy procent niezdecydowanego elektoratu. One pozwolą rządzić PiS samodzielnie czy też w koalicji z Konfederacją – tłumaczy Wojtek Kardyś.

Jacek Stawiany
Jacek Stawiany
Udostępnij artykuł:
Prawo i Sprawiedliwość targetuje reklamy do powiatów
Mateusz Morawiecki w spocie PiS (screen: YouTube/Prawo i Sprawiedliwość)

„Od kilku dni @pisorgpl rozpoczęła niespotykana do tej pory w historii polskiego internetu kampanie promocyjna ze szczegółowym targetowania użytkowników powiatów. Do tej pory żadna partia od 2014 nie przeprowadziła tak szerokiego i skomplikowanego procesu fragmentaryzacji polskiej sieci pod cele wyborcze” - napisał na X profil Polityka w sieci.

Jak wyliczono, PiS obecnie emituje około 300 reklam w Google i na YouTubie, a każdy powiat ma przekaz skierowany konkretnie do jego obszaru. Polityka w sieci przypuszcza, że materiały wideo mogą być wspomagane przez sztuczną inteligencję. „Miliony odbiorców lokalnych portali ale tez odbiorcy treści lokalnych serwis #YouTube często pierwszy raz zobaczy materiały @pisorgpl w sieci” - dodano.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/politycy-twitter-mateusz-morawiecki-donald-tusk-slawomit-mentzen-krzysztof-bosak-kolodziejczak-holownia-kosiniak-kamysz-adrian-zandberg-robert-biedron-czarzasty-zbigniew-ziobro,7169490618587265a ##

Spytaliśmy partię rządzącą, ile reklam emituje obecnie w sieci (w szczególności w Google i na YouTubie), jaki jest koszt tej kampanii oraz do jakiego konkretnie wyborcy chce dotrzeć za pomocą tych działań. We wtorek odpowiedzi nie otrzymaliśmy.

Brak reakcji ze strony opozycji

- To, że partia rządząca będzie wydawać setki tysięcy czy miliony na reklamy, wiedzieliśmy wszyscy – mówi Wojtek Kardyś, konsultant biznesowy, specjalista od komunikacji internetowej i digital marketingu. - PiS wydało ponad milion złotych na reklamy, adsy, na YouTubie i Google'u. To przełożyło się na dziesięć milionów zasięgu. Można dyskutować, czy to dużo, czy mało – za takie pieniądze. To, co dziwi, to brak reakcji ze strony opozycji – podkreśla ekspert.

- Mamy dziesięć milionów wyświetleń Prawa i Sprawiedliwości, druga jest Konfederacja z dwustoma tysiącami zasięgów na YouTubie i dopiero trzecia Koalicja Obywatelska z zawrotnymi stu czternastoma tysiącami. To jest śmiech na sali – ocenia Kardyś.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/konfederacja-zawieszona-instagram-blokada-ban-za-co,7169487058184321a ##

Ekspert przypomina, że już Barrack Obama pokazywał, że można w internecie zrobić dobrą kampanię wyborczą. - A na co postawił Trump w wygranej w 2016 roku kampanii? Na mikrotargetowanie. To nic nowego w polskich realiach, zostało ono wykorzystane podczas kampanii, kiedy Trzaskowski kandydował na prezydenta Warszawy i targetował reklamy po dzielnicach, co było świetne – mówi Kardyś.

Zdobyć kilka procent

Kto jest docelowym odbiorcą spotów PiS zamieszczonych np. na YouTubie? - PiS ma twardy elektorat, do którego trafia tak czy siak, ponieważ on ogląda TVP. Ale pamiętajmy o dziesięciu procentach niezdecydowanych. Te trzydzieści procent to pisowski beton, jego nikt nie złamie. Ale miliony są ładowane w to, żeby zdobyć te dwa czy trzy procent niezdecydowanego elektoratu. One pozwolą rządzić PiS samodzielnie czy też w koalicji z Konfederacją. Chodzi o te dodatkowe procenty – zaznacza Kardyś.

I dodaje: PiS chce mówić do trzydziestu pięciu procent, ich nie interesuje pozostałe sześćdziesiąt pięć, które nie lubi PiS. Oni mówią do swojego elektoratu, mocno już opisanego, scharakteryzowanego i przebadanego przez liczne agencje. Wiedzą, do kogo uderzać i to robią – przekonuje.

- To, co dzieje się w reklamach, jest bardzo szerokie: to nie mikrotargetowanie, to zalanie internetu pewną narracją polityczną. Są jacyś oni, oni są źli, zawsze muszą być oni, zawsze musi być strach, Tusk jako diabeł, który zniszczy Polskę – kończy Kardyś.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/platforma-obywatelska-spot-sztuczna-inteligencja-glos-mateusz-morawiecki,7169491070486145a ##
 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online